Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN 1 dari 4 Remaja Bawah Umur Sudah Kehilangan Keperawanan | abadi romeo

Followers

1 dari 4 Remaja Bawah Umur Sudah Kehilangan Keperawanan

Sabtu, 17 Disember 2011

Satu dari empat gadis remaja sudah pernah berhubungan seks semasa masih di bawah umur. Demikian hasil ssatu kajian yang dilakukan The Health Survey for England, dan dpetik dari The Sun,Jumaat (16/12/2011).

Sementara, 27 persen dari perempuan usia 16-24 tahun mengaku sudah melakukan hubungan seks sebelum usia yang dibolehkan. Kenyataan ini boleh dibandingkan dari hanya empat persen perempuan usia 55-69 mengaku berhubungan seks sebelum usia 16 tahun. Hasil penemuan ini menjadi peringatan adanya perubahan masalah seksualiti di kalangan remaja.

Hasil penelitian The Health Survey for England, yang dilakukan NHS Information Centre, menemukan data untuk remaja lelaki usia 16-24 tahun, jumlahnya lebih rendah dan berada di angka 22 persen. Bandingkan saat kajian dilakukan pada kelompok umur 55-69 tahun yang berada di angka 15 persen ketika melakukan hubungan seks di bawah umur.

Penemuan yang mengejutkan ini tentu saja membuat gesaan supaya dilakukan pendidikan seks di sekolah. "Masyarakat mengalami perubahan yang sungguh dramatis dalam kurun waktu 50 tahun terakhir. Pendidikan dan informasi mengenai kesihatan seksual yang diperlukanikalangan muda dan membantu mereka tidak melakukan hubungan seks sebelum siap," kata Rebecca Findlay, dari lembaga amal kesihatan FPA.

"Yang perlu diingatkan bahwa hal ini terjadi keranaa makin berkembangnya pornografi dan meningkatnya pengetahuan seksualiti sebelum usia remaja," jelas pejabat dari kementerian kesihatan, Diane Abbot.

P/S:Persoalannya adakah suka,mencuba,terpaksa atau sudah menjadi lumrah di zaman ini perawan atau tidak bukanlah perkara yang perlu difikirkan.
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...