Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Bayi Lahir Dengan Dua Kepala Hidup Sihat | abadi romeo

Followers

Bayi Lahir Dengan Dua Kepala Hidup Sihat

Khamis, 22 Disember 2011

Seorang ibu di Brazil hanya menyedari dia akan melahirkan bayi yang mempunyai dua kepala beberapa minit sebelum melahirkan kandungannya.Ini adalah kes kedua melibat kelahiran yang serupa di Brazil.Ibu berkenaan,Maria de Nazare pada mulanya menyangka dia akan melahirkan bayi kembar, menjalani pembedahan disebuah hospital di Anajas,negeri di utara Brazil dengan bayi seberat 9.9 paun dan sempena Krismas yang mendatang bayinya dinamakan Emanuel dan Isa.

Jangkaan ibu bayi tersebut ,Maria 25 yang dia akan melahirkan bayi kembar meleset selepas doktor yg melakukan ujian mendapati bayinya mempunyai dua otak tetapi berkongsi satu jantung,paru-paru,hati dan plelvis.
Ibu berusia 25 tahun, yang tinggal di kawasan luar bandar negeri ini, tidak mempunyai imbasan ultra-bunyi semasa kehamilannya dan hanya mendapat tahu tentang bayinya beberapa minit sebelum dilahirkan pada 1.00 pagi Isnin.

Beliau berkata: 'Apabila doktor mengimbas dia, mereka menyedari bahawa bayi yang mempunyai dua kepala dan bahawa kelahiran normal akan risiko yang besar untuk kedua-dua ibu dan bayi. Pembedahan mengambil masa sejam kerana bayi itu duduk.
'Walaupun menghadapi pelbagai masalah kita sebagai sebuah hospital kecil di pedalaman beraya untuk menyelamatkan kedua-dua ibu dan bayi, itu menjadi matlamat kita. Dan bagi kami, ia adalahsatu kejutan yang besar untuk mengetahui bahawa kanak-kanak itu berada dalam kesihatan yang benar-benar baik. '

Neila Dahas, pengarah hospital Santa Casa berkata: 'Jika kedua-dua otak mereka berfungsi, bagaimana kita akan memilih yang mana satu kepala untuk dibuang?
'Kami tidak mempertimbangkan kemungkinan pembedahan. Apa yang kita mesti fikirkan pada masa ini adalah untuk mengekalkan anak-anak dalam keadaan baik dan melihat bagaimana mereka akan membesar.



P/S : Semuanya dengan izin-Nya...
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 ulasan:

  1. Ria Angkasa berkata...:

    Pinjaman Tanpa Potong Gaji Semua Pekerjaan Layak.
    Maksima RM300K.Bulanan Bayar Di Bank.

    Pinjaman Perniagaan.Maksima RM50K.
    Baru Niaga Pun Layak.
    Tak Perlu Dan Tak Lawat Premis Anda.
    Bayar Bulanan Di Bank Bermula Selepas 6 Bulan.

    Pinjaman Peribadi Staff Kerajaan Status "AG"
    Maksima RM50K.
    Baki Gaji Minima RM500.
    Blacklist,Ctos,Ccris LAYAK.

    Maklumat Lanjut,
    http://pinjamanmudahkoperasi.blogspot.com

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...