Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Tanda-Tanda Anda Ketagihan Seks -18SX | abadi romeo

Followers

Tanda-Tanda Anda Ketagihan Seks -18SX

Khamis, 15 Disember 2011


Ketagihan seks juga wujud dalam kehidupan manusia seperti juga ketagihan dadah,alkohol dan judi dan ketagihan seks juga sebenarnya mendatangkan kemudaratan kepada diri sendiri dan orang-orang yang berada disekitar.Ketagihan seks berlaku kepada manusia yang mempunyai tabiat hiperseks yang mana dia memiliki kecenderungan dorongan berlebihan untuk terus menerus melakukan hubungan seks dan memerlukan orang lain untuk memuaskannya dan bersedia untuk melakukannya dengan orang lain selain dari pasangannya jika pasangannya gagal memberikan kepuasan kepadanya.

Ada kajian berpendapat hyperseks berlaku terhadap manusia yang mengalami penderaan seksual semasa zaman kanak-kanak.Terdapat juga kes-kes berlaku kerana faktor kesepian hidup dan kurangnya keyakinan diri.Mereka merasakan seks sebagai satu cara bagaimana diri mereka dihargai.Aktiviti otak yang menerima ransangan ketika melakukan hubungan memberikan rasa eforia kerana pengeluaran hormon waktu orgasme dan mendorong mereka ingin melakukannya berulang kali.

Walaupun orang yang hyperseks begitu obses terhadap seks namun sebenarnya mereka sering tidak dapat menikmati hubungan seks kerana kepuasan yang cepat berakhir.Mereka hanya terdorong melakukannya tetapi tidak menikmatinya dan sering berasa cemas dan sedih.Meskipun lebih banyak diderita kaum lelaki, ketagihan seks boleh terjadi kepada perempuan.

Berikut adalah tanda-tanda ketagihan seks yang perlu diwaspadai.


-Melakukan hubungan seks untuk menghilangkan perasaan negatif seperti kecemasan atau kesedihan.

-Menyembunyikan perilaku seksual dari pasangan kerana merasa malu.
 
-Tidak mampu menghentikan perilaku seksual meskipun tahu bahwa itu tidak benar.
 
-Ada dorongan seks yang tinggi namun tidak pernah merasa puas setelah berhubungan intim.

-Menghabiskan sebagian besar waktu dan energi untuk terus-menerus melakukan hubungan seks hingga mengorbankan pekerjaan dan aktiviti lain. Orang yang hiperseks mampu melakukan hubungan intim lebih dari 3 kali dalam sehari.

-Melakukan praktikal seksual, misalnya melanggan pelacur atau seks dengan anak di bawah umur.

Bila Anda merasa ketagihan, Anda mungkin tidak harus meninggalkan seks sama sekali namun dapat belajar menghindari perilaku-perilaku yang mengarah ke  ketagihan tersebut. Konsultasi dengan doktor pakar masalah seksual kerana ketagihan ini mampu dirawat. diubati.


P/S:Aku..tak ketagih pun..sangap tu ada lah..hehehe...
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...