Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Lelaki Lebih Ingin Di Manja Berbanding Wanita | abadi romeo

Followers

Lelaki Lebih Ingin Di Manja Berbanding Wanita

Ahad, 31 Julai 2011

pria lebih ingin dimanja

Lelaki memang selalu ingin dilihat tegas dan bersikap melindungi pasangannya. Namun, kadang-kadang mereka jauh lebih ingin dimanja oleh pasangan mereka daripada wanita ingin dimanja oleh pasangannya. Hal ini terungkap dari kajian mengenai relationship dan kepuasan seksual yang diadakan The Kinsey Institute di Indiana University.

Berdasarkan stereotip gender dalam melakukan aktivitati seksual, lelaki  sebenarnya tidak se-macho kelihatannya saat beraksi di tempat tidur. Mereka perlukan pelukan dan disayang daripada apa yang disangka wanita, bahkan lebih daripada yang diinginkan kaum wanita sendiri. Kelembutan ternyata lebih penting bagi lelaki daripada wanita, hanya saja selama ini mungkin mereka tidak mengakuinya.

Ada banyak fakta baru yang ditemui dari kajian tersebut. Misalnya, sesi ciuman dan berpelukan secara rutin membuat lelaki lebih bahagia dalam hubungannya, sedangkan wanita tidak. Baik lelaki maupun wanita mengaku lebih bahagia ketika hubungan mereka semakin lama bertahan. Hal ini sedikit di luar dugaan mengingat hubungan yang telah berlangsung lama biasanya membuat salah satu atau dua-duanya menjadi bosan.

Sementara itu, hubungan jangka panjang bagi wanita lebih membahagiakan karena kehidupan seksualnya juga cenderung lebih memuaskan. Saat pernikahan berjalan kurang dari 15 tahun, tingkat kepuasan seksual perempuan cenderung rendah, dan baru meningkat setelah di atas 15 tahun.

"Kemungkinan, perempuan menjadi lebih puas seiring berjalannya waktu kerana harapan-harapan mereka berubah, atau kehidupan berubah ketika anak-anak mulai besar," tutur Julia Heiman, Direktur The Kinsey Institute. "Di lain pihak, mereka yang tidak bahagia secara seksual kemungkinan tidak menikah dalam waktu lama."

Satu penemuan lain yang tidak terlalu mengejutkan adalah bahwa lelaki menjadi lebih bahagia ketika pasangannya mampu mengalami orgasme. Saat lelaki mampu membuat pasangannya puas secara seksual, ertinya ego mereka dipenuhi yang pada akhirnya membuat mereka bahagia.

P/S :Bila umur semakin meningkat..memang nak bermanja dengan tersayang tapi malu la pulak..mengalahkan baby tetapi sememangnya di manja membuatkan diri rasa di hargai....cuma bulan puasa ni tak boleh nak bermanja sangat...batal puasa...hehehehe..!
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...