Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Bila 'Anu' Di Potong..Boleh Sambung Balik Ke..? | abadi romeo

Followers

Bila 'Anu' Di Potong..Boleh Sambung Balik Ke..?

Ahad, 24 Julai 2011



Baru-baru ini kita dikejutkan dengan berita bagaimana zalimnya seorang isteri Catherine Becker (48) yang tergamak mengerat 'Anu' suaminya seorang lelaki yang berasal dari California Selatan, Amerika Syarikat, mungkin menjalani operasi untuk menyambung kembali penisnya setelah dipotong oleh sang isteri dan dibuang ke tempat sampah.

Menurut Dr Andrew Kramer, ahli bedah urologi dari University of Maryland Medical Center, jika sebagian besar bagian penisnya masih boleh diselamatkan, penyambungan mungkin dilakukan.

"Seburuk-buruknya penyambungan itu adalah pilihan terbaik," kata Kramer yang tidak terlibat dalam menangani kes tersebut.

Supaya operasi penyambungan itu berjaya, bahagian penis yang terpotong harus disimpan dalam ais dan idealnya disambung dalam waktu 24 jam. Namun, menurut Kramer, jika penis tidak boleh dipulihkan lagi atau potongannya lebih dari satu bagian, diperlukan pemasangan penis baru.

Penyambungan penis itu dilakukan dengan mengambil otot, terutama dari lengan atas atau paha, dan dipasangkan di bagian pelvis.

"Otot itu harus terhubung dengan baik supaya mendapat saluran darah. Kemudian otot itu ditutupi dengan kulit yang diambil dari bagian tubuh lain," katanya.

Menurut Kramer, penis seperti itu bisa berfungsi secara seksual atau dengan kata lain boleh ereksi. Alat prostetik yang dikenal dengan implan penis boleh dimasukkan ke dalam penis.

"Tetapi secara estetika penis baru ini tidak mirip dengan penis normal," kata Kramer yang memiliki keahlian dalam bidang implan penis dan disfungsi ereksi ini.

Bila bagian ureta yang menghubungkan kandung benih dengan penis ikut terpotong, diperlukan rekonstruksi juga. Menurut Kramer, biasanya doktor bedah akan merekonstruksinya agak di bawah skrotum. "Ini bererti lelaki tersebut harus buang air kecil dengan posisi duduk," ujarnya.

Setelah dipasang implan penis, menurut Kramer, seorang pria tetap bisa mencapai kepuasan dalam hubungan seks karena saraf-saraf yang terlibat dalam orgasme masih terhubung.

"Tetapi pria itu tidak boleh ejakulasi. Jika ingin memiliki anak, ia bisa melakukan ekstrak sperma yang diambil dari testisnya dan dilakukan bayi tabung," katanya.

P/S:Perkara pertama yang dilakukan bila bangun dari tidur..tengok Mr P..ada lagi ke..eeehmmm....kalau ada selamat le...maklumlah...langkah berjaga-jaga...perempuan sekarang ni nekad..main potong je...atoooooi....
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

7 ulasan:

  1. Tanpa Nama berkata...:

    hoho. cant imagine!

  1. Guru berkata...:

    memang amalan baik setiap kali bangun tidur. check, ada lagi ke tak ... :)

  1. abadi romeo berkata...:

    @Waeda Alias~ramai juga sentiasa terbayangkannya

    @A Kl Citizen~mahu meraung gajah kalau jengok2 dah tak de...

  1. Unknown berkata...:

    salam, ikhlaslah dgn isteri...

  1. zulkbo berkata...:

    salam Zul..
    ha ha..nasib tak baik
    betul mamat tuh..
    kesian..

  1. ozzy berkata...:

    Salam zul..

    Kena check setiap masa pastikan 'si dia' masih hidup

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...