Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Harta Karun AS11 Billion (RM33 Billion)Di Temui Di Kuil Kerala,India | abadi romeo

Followers

Harta Karun AS11 Billion (RM33 Billion)Di Temui Di Kuil Kerala,India

Isnin, 4 Julai 2011


NEW DELHI, June 3 (Bernama) - Ketua Perkhidmatan Masyarakat Kerala,Nair mengharapkan Jabatan Perbendaharaan melindungi khazanah bernilai AS 11 billion yang ditemui di kuil purba Sree Padmanabhaswamy Temple, yang kini dianggap sebagai terkaya didunia.Hasil inventori terhadap kekayaan kuil itu,pihak berkuasa Jumaat lepas telah menemui sebuah kamar rahsia yang dipenuhi dengan batu permata berharga dan perhiasan emas antik.


Tetapi, pakar-pakar menganggarkan kekayaan seluruh Kuil Tuhan Visnu yang terletak di Thiruvananthapuram, Kerala boleh berlipat kali ganda dan melebihi dari mana mana kuil lain di seluruh India dan dunia. "Ia adalah kuil persendirian yang dimiliki oleh keluarga Maharaja Travancore. Tiada siapa yang boleh menuntut harta yang khusus untuk dewa Padmanabhaswamy .

"Ia perlu disimpan dengan selamat dan diberi keselamatan yang tinggi," ujar pemimpin masyarakat PK Narayana Panicker kepada Bernama dalam temu bual menerusi telefon hari ini. 

Jika anggaran rasmi adalah betul, maka kuil Kerala adalah lebih kaya daripada kuil Balaji di Tirupati, Andhra Pradesh, atau Kuil Emas di Amritsar, Punjab atau Madurai Meenakshi Amman Temple.Kuil tersebut telah diuruskan oleh amanah dikawal oleh keturunan keluarga diraja Travancore yang bermula sejak awal tahun 1700. "Ia perlu disimpan utuh dan diberi keselamatan yang betul," masyarakat presiden PK Narayana Panicker kepada Bernama dalam temu bual menerusi telefon hari ini. Jika anggaran rasmi adalah betul, maka kuil Kerala mudah boleh kaya daripada Balaji kuil di Tirupati, Andhra Pradesh, atau Kuil Emas di Amritsar, Punjab atau Madurai Meenakshi Amman Temple. 

Kuil tersebut telah diuruskan oleh amanah dikawal oleh keturunan keluarga diraja erstwhile Travancore yang bermula sejak awal tahun 1700. Antara yang ditemui termasuk mahkota emas, 17kg syiling emas sejak era Timur India Company, berbagai bentuk perhiasan emas seberat satu tan, 18kaki kalung panjang emas seberat 2.5kg, tali emas, karung berlian, beribu-ribu barang kemas antik disemat dengan berlian dan zamrud dan kapal emas, mengikut laman web kuil ini.s

Berikutan perintah Mahkamah Agung, pihak berkuasa di Kerala memulakan inventori yang disimpan di dalam enam peti besi itu. Mahkamah tertinggi India mengarahkan memeriksa selepas peguam tempatan memfailkan saman terhadap salah urus kuil, dipercayai batu asanya diletakkan pada tahun 1566.

Sumber:Bernama

P/S:Mahu pengsan kalau aku jumpa harta karun banyak tu.Miss boleh lah agaknya jadi heroin the return Of Mummy Jarum.....teringat Filem P.Ramlee..."Ini harta Ahmad Albab yang punya......!"
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

3 ulasan:

  1. ASP berkata...:

    "Antara yang ditemui termasuk mahkota emas, 17KG!!! syiling emas sejak era Timur India Company, berbagai bentuk perhiasan emas seberat SATU TAN!!, 18kaki kalung panjang emas seberat 2.5kg, tali emas, karung berlian, beribu-ribu barang kemas antik disemat dengan berlian dan zamrud dan kapal emas,"

    BANYAK TU!!!

    NICE FOR SHARING

  1. iza berkata...:

    Assalam..
    Best kan kalau jadi kaya tp bila dah kaya biasanya org selalu je lupa diri..bahaya jgk kalau kaya ni...

  1. ASP berkata...:

    betul2 setuju..harap2 nti dh jdi kaya jgn lah lupa diri....

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...