Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Katil Selalu Patah...?Beli Yang Ini..7 Keturunan Waranty. | abadi romeo

Followers

Katil Selalu Patah...?Beli Yang Ini..7 Keturunan Waranty.

Sabtu, 30 Julai 2011





PASURUAN - Seorang pembuat perabot di Jawa Timur menghasilkan sebuah katil seberat 1.8 tan dan berharga 170 juta rupiah (RM59,100).

Roni, 53, berkata, katil itu dihasilkan menggunakan kayu pokok berusia lebih satu abad dan boleh digunakan sehingga tujuh generasi.

Menurutnya, idea menghasilkan katil itu berikutan kebanjiran pembuat perabot di tempatnya yang menyebabkannya mahu membuat kelainan.

"Bagi saya adalah tidak salah untuk membuat kelainan supaya kita dikenali dan apa yang penting saya mahu Kota Pasuruan dikenali hingga ke luar negara melalui penghasilan perabot yang unik-unik," katanya kepada KOMPAS.com.

Katil ini dikatakan mempunyai panjang tiga meter dan lebar 2.8 meter. Untuk kelihatan lebih elegan, batang pokok yang mempunyai kepanjangan satu meter serta berdiameter 35 sentimeter dijadikan sebagai penyandar katil.

Katil ini dibuat secara tradisional menggunakan tangan dan memerlukan masa selama sebulan untuk disiapkan.

Bagi memudahkan pemindahannya, kaedah pasang siap diguna pakai dan antigempa dan antianai-anai kerana kayu yang digunakan telah dipanaskan sehingga kering dan disembur ubat antianai-anai sebelum proses pembuatan dimulakan. - AGENSI


P/S:Kalau ganazzz sangat atas katil..ni ubatnye...gerenty tak patah...kalau patah juga aku tak tau apa nak cakap...
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 ulasan:

  1. izsmin berkata...:

    ada ke orang nak beli? err nampak menakutkan je. huhu

  1. Tanpa Nama berkata...:

    waaahhhhh..nmpak cm best jerrkkk..tp larat ker owg nk beli semhal mcm tu??lagi 1..ader ker owg sangup nk tolong angkat masok dlm bilik??kikiki

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...