Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Mahkamah Tolak Permohonan Transsexual's Tukar Nama | abadi romeo

Followers

Mahkamah Tolak Permohonan Transsexual's Tukar Nama

Isnin, 18 Julai 2011
KUALA LUMPUR - Sebuah mahkamah di Malaysia yang majoriti penduduknya beragama Islam menolak tawaran pada hari Isnin lalu oleh oleh seorang transeksual untuk ingin menukar namanya selepas menjalani satu operasi perubahan jantina seks.
Mahkamah tinggi negeri Terengganu memutuskan bahawa jantina seseorang itu ditentukan pada hari dilahirkan sebagai Ashraf Hafiz Abdul Aziz, yang dilahirkanseorang manusia, tidak dapat menukar nama pada kad pengenalannya,Menurut peguam belanya seperti dipetik berkata""Saya bimbang dia ... kesukaran yang dia akan menghadapi setiap hari," kata peguam Horley Isaacs kepada AFP."Apakah orang ini akan lakukan sekarang? Diapergi ke tandas seorang lelaki?"
Isaacs berkata Ashraf Hafiz, seorang bekas pembantu farmaseutikal berusia 25 tahun,dilahirkan dengan zakar yang luar biasa kecil dan menjalani pembedahan merubah sexual sepenuhnya di negara jiran Thailand pada tahun 2008.
Isaacs berkata, keluarganya menyokong permohonan Ashraf Hafiz untuk menukar namanya pada kad pengenalannya Aleeshya Farhana, tetapi Jabatan Pendaftaran Negara telah menolak.

"Menurut ibunya, dari ketika dia kanak-kanak ciri-ciri itu adalah feminin. Dia sangat teliti dan teratur," katanya.
Isaacs berkata pada tahun-tahun kebelakangan ini, hanya dua transeksual lain telah memfailkan petisyen mahkamah dibenarkan pertukaran nama. Salah satu pemohon,pada tahun 2005, telah berjaya.
Transeksual dan lain-lain orang trans gendered menghadapi mengadu didiskriminasi setiap hari dan kebanyakan mereka terpaksa untuk menyara hidup mereka sebagai pekerja seks kerana mereka tidak boleh mendapatkan apa-apa kerja lain.


P/S: Kalau masuk tandas Lelaki..kena kencing berdiri lah nampaknya..
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

3 ulasan:

  1. Cik RoSs berkata...:

    Haaaa...elok2 lelaki,nak tukaq jadi pompuan!!

    elok pun mahkamah tolak permohonan dia tu..

    Hukum Allah,mana boleh kita lawan!!

  1. Relevan berkata...:

    Elok tak boleh tukar nama..

  1. Qaseh Dalia berkata...:

    hurmmm heran lah nape lah g tukar jantina..tak bersyukur huh

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...