Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Siapa Sebenarnya Bayi Yang Ke 7 Billion | abadi romeo

Followers

Siapa Sebenarnya Bayi Yang Ke 7 Billion

Selasa, 1 November 2011

Siapa yang menjadi bayi yang ke 7 bilion menjadi tandatanya,bila PBB mengistiharkan seorang bayi dari Filipina adalah manusia yang ke 7 billion mencetuskan rasa tidak puas hati ramai pihak di seluruh dunia dengan mengatakan "oh..tidak..bukan dia..!".Dari Britain hinggalah ke India mengistiharkan mereka mempunyai bayi yang ke 7 bilion itu kerana ianya bermula pada tarikh simbolik iaitu 31 Oktober apabila PBB mengistiharkan tarik tersebut sebagai Seven Billion Day.

Bangga: Yasmin Karim dan anaknya Peter Bashir di London dan Marina Nikolaeva dan anaknya Pyotr di Rusia

Sudah tentu, dengan beratus-ratus ribu kelahiran setiap hari, ia adalah mustahil untuk menentukan siapakah yang layak bergelar manusia yang ke 7 bilion di mukabumi ini.Namun PBB memilih Danica Mei Camacho, yang dilahirkan dua minit sebelum tengah malam pada hari Ahad dari sebuah keluarga di Manila, dengan menghadiahkan kek coklat yang ditandakan Filipina '7 B 'dan sijil serta hadiah kasut percuma.Camille,ibu bayi tyersebut berkata"ianya sungguh indah dan saya tidak menyangka bayi ini merupakan manusia ke 7 bilion didunia.Bagaimanapun negeri Uttar Prades,dengan penduduk paling ramai di India juga tidak mahu ketinggalan meraikan tarikh tersebut dengan mengistiharkan 7 bayi perempuan yang lahir berkongsi tarih bertuah tersebut termasuklah Nargis Yadav,anak perempuan Ajay dan Vinita.


Gembira: George Doikas dan ibunya, kiri, dan Ajay dan Vinita Yadav bersama Nargis


Britain juga mengumumkan bayi ke 7 bilion di Hospital St Thomas London,ahli parlimen Geoffrey Clifton Brown dan kakitangan hospital meraikan bayi pasangan dari Rotherhithe dari London yang dikenali sebagai Peter Bashir yang lahir pada pukul 6.58 pada hari tersebut dengan memberikannya hadiah Teddy Bear.
Ibu Yasmin Karim, berkata: 'Kami akan memberitahunya dia adalah bayi ke 7 billion  apabila dia semakin dewasa. Saya merasakan dia berjuang untuk lahir kedunia ini. Mungkin dia akan menjadi terkenal suatu hari nanti."
Terdapat juga sambutan yang berikut perisytiharan oleh pegawai-pegawai di Vietnam dan Zambia,

 Bangga ,bapa Florante Galura anak merayakan kelahiran anak perempuannya



P/S:Kalau dah penuh manusia kat mukabumi ni kat mana agaknya kita nak tinggal pulak.Produktive betul..musim sejuk agaknya..banyak aktiviti yang sewaktu dengannya.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

3 ulasan:

  1. alexayussida berkata...:

    macam2...mmg ssh la nak tentukan..ramai baby lahir pada masa yg sama serentak seluruh dunia..kuasa Allah..lagipon ape la sgt dgn gelaran manusia nak kasi nih..aish..:D

  1. Admin berkata...:

    Apalah yang dikejar sangan dengan bilion-bilion tu,
    huhuhu aneh ~~


    Visit Back?
    Tak Perlulah Berlagak Diva. Tak Perlu

  1. Gimi berkata...:

    camne bayi yg x berdaftar?

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...