Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Wajah Gadis Cantik Bertukar Rupa Akibat Mewarna Rambut | abadi romeo

Followers

Wajah Gadis Cantik Bertukar Rupa Akibat Mewarna Rambut

Sabtu, 5 November 2011

Sekali pandang mereka adalah dua orang yang berbeza tetapi sebenarnya mereka adalah orang yang sama.Wajah jelita yang bertukar membengkak macam kena sengat tebuan tanah ini adalah akibat daripada alahan selepas menggunakan pewarna rambut.Chloe Robins, 14, terpaksa dikejarkan ke hospital setelah ibunya Joanna memberikannya pewarna rambut untuk menghitamkan rambutnya.

Remaja dari Swaythling, Southampton, Hampshire, mula mendapat kulit kepala gatal selepas menggunakan pewarna hitam separa kekal, yang mengandungi bahan kimiapara-phenylenediamine (PPD).


Chloe Robin 14,menderita alahan kepada pewarna rambut

Beliau mengalami bengkak di leher dan muka serta mengalami kesukaran untuk bernafas selepas 48 jam menggunakan pewarna rambut.Kejadian ini berlaku selepas beberpa minggu selepas Tabatha McCourt meninggal dunia selepas 20 minit mewarnakan rambutnya.

Chlor mewarna rambutnya kerana ingin merayakan malam Halloween dan bercadang menggunakan pakaian Zombie.

"Ibu mewarnakan rambut saya,selepas itu saya mula merasa gatal-gatal dan rasa seperti mahu gila.Ruam muncul dikulit kepala,ianya mula merebak dan mula membengkak dan semakin memburuk.Saya kesakitan dan ketakutan kerana saya fikir saya akan mati kerana mewarnakan rambut.Ianya membuatkan wajah saya sangat berbeza.Muka saya bulat seperti sebiji pinggan dan mata saya seperti mata seekor katak dan adakalanya kelihatan seperti seekor gajah"ujar Chloe.

Impian menjadi model tinggal kenangan

Doktor yang merawat Chloe mengatakan itu adalah masalah biasa.Dia bagaimana enggan mendedahkan jenama pewarna rambut tersebut kerna ia berkaitan dengan undang-undang.Kerajaan di Bitain dijangka akan membahaskan mengenai penggunaan PPD di dalam Dewan Rakyat Isnin ini dan kesan sampingan akan disiasat.

Tabatha McCourt meninggal dunia bulan lepas selepas mewarnakan rambut




P/S:Kena berhati-hati lah kalau nak colour rambut..kalau setakat muka bengkak2 tak pe tapi kalau muka tukar jadi muka Gorila macammana...?






Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

3 ulasan:

  1. Unknown berkata...:

    salam, kesian betui....

  1. PERHATIAN KEPADA SESIAPA YANG SERIUS UNTUK MENAMBAH PENDAPATAN SAMPINGAN BOLEHLAH MENCUBA.......
    Wangian Terbaru... dan terlaris telah mendapat tempat dihati ramai peminat minyak wangi... kepada sesiapa yang berminat untuk menjual atau mengedar boleh inbox.. atau klik link dibawah untuk maklumat lanjut...
    Modal yang rendah dan produk yang hebat....

    LAMAN WEB:
    http://teachersperfume.blogspot.com/p/pengenalan-produk.html

    LIKE PAGE AT:
    https://www.facebook.com/TeachersPerfume

  1. Unknown berkata...:

    woooww.,that was so scary...huhu..

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...