Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Perlukah Menyelamatkan Hubungan yang Telah Retak | abadi romeo

Followers

Perlukah Menyelamatkan Hubungan yang Telah Retak

Sabtu, 9 April 2011



 -

 Setiap hubungan pasti mengalami pasang surut. Di saat hubungan mnghadapi saat genting begini, ada hubungan yang layak untuk diselamatkan dan ada juga yang tidak.Ada sedikit perbezaan bagi yang sedang bercinta berbanding dengan yang sudah mendirikan rumahtangga kerana mengakhiri sebuah rumahtangga memerlukan penyelesaian yang lebih kompleks kerna melibatkan banyak pihak.

Jika Anda baru saja mengalami permasalahan di dalam hubungan dan tidak yakin apakah Anda akan memberikan kesempatan kedua untuk hubungan boleh kembali seperti sediaka, aku mempunya beberpa perkara yang mungkin boleh kita kongsi kan bersama dan di ambil perhatian sebelum keputusan dibuat.


Apakah si dia meminta maaf?
Tentu saja, dia harus mengatakan penyelasalannnya dan meminta maaf kepada Anda di tengah kekacauan hubungan. Kata-kata maaf merupakan langkah pertama bahwa dia menyesali tindakannya. Jadi, jika Anda belum mendengar permintaan maafnya, sebaiknya Anda tidak perlu memikirkan untuk kembali lagi padanya.

Apakah si dia bertanggung jawab?
Meminta maaf merupakan keharusan, tapi dia juga perlu mempertanggung jawabkan tindakannya. Bukan berarti ia hanya mengatakan penyesalan dan permintaan maafnya, tapi si dia juga harus mengakui atas tindakannya. Mengakui kesalahan merupakan sikap gentle yang perlu Anda lihat dari seorang lelaki. Jadi, apakah dia sudah mengakui kesalahannya?

Apakah si dia mengerti mengapa Anda marah?
Dia terlihat sangat menyesal dan menunjukkan bahwa dia benar-benar kecewa atas sikapnya. Dia pun memahami kemarahan Anda dan tidak menunjukkan sikap kekesalan pada Anda karena kemarahan Anda. Tapi, jika dia hanya manis dibibir dan mencuba untuk mencium Anda dan gerakgerik yang mengarah  seksual, percayalah dia tidak benar-benar menyesali sikapnya dan Anda akan di sakiti pada lain waktu.

Apakah Anda masih mencintainya?
Ini adalah pertanyaan utama yang Anda perlu tanyakan pada diri sendiri, sebelum mengambil keputusan untuk memberikan kesempatan kedua. Jika jawabannya adalah 'Ya', Anda boleh mencari cara untuk menambah kembali kepercayaan. Jika jawabannya 'Tidak', maka Anda mengetahui, inilah titik dimana Anda harus melepaskannya tanpa perlu takut akan brsendirian. Terkadang, bagi sebagian wanita, hidup menyendiri menjadi ketakutan tersendiri. Tentunya menjadi single lebih baik, dibanding mempertahankan hubungan yang buruk dan tidak sihat.


Memikirkan Anak2
Jika anda sudah mempunyai zuriat...semakin sulit untukmembuat keputusan dan jika anak-anak masih kecil dan memerlukan perhatian..maka adalah lebih baik anak-anak menjadi keutamaan dari memikirkan bagaimana perasaan sedih anda dengan meneruskan perhubungan.

P/S:Mana lebih  baik makan hati berulam kan jantung atau makan magie yang telah kembang...
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 ulasan:

  1. aih nape asyik tajuk ini?
    dr fb ke blog?

    kamu tgh bersedih kah?

  1. ozzy berkata...:

    Assalamm...

    Dalam hubungan suami isteri perlu banyak bersabar..zaman sekarang ni kahwin cerai bagaikan main-main.

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...