Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Sex.com Pegang Rekod Domain Paling Mahal | abadi romeo

Followers

Sex.com Pegang Rekod Domain Paling Mahal

Jumaat, 25 Februari 2011

WASHINGTON,  — Domain Sex.com tidak hanya akhirnya terjual, tetapi juga memecahkan rekod sebagai domain internet termahal di dunia. Dijual pada November 2010 lalu, Sex.com dijual dengan harga 13 juta dollar AS.
Syarikat yang rela malabur itu adalah Clover Holdings Ltd dari Jerman. Menurut catatan web Guinness World Records, Sex.com dijual pada 17 November 2010. Sebelumnya, domain ini dilelong di Sedo.com oleh pemilik sebelumnya, Escom LLC.

Namun, sampai saat ini, alamat domain tersebut masih dibiarkan saja. Sejak didaftarkan, nama domian tersebut memang belum pernah digunakan untuk pelayan komersial. Padahal, alamat tersebut dinilai menjadi alamat domain bernilai tinggi dan juga didagangkan dengan harga sangat mahal.
Escom LLC sebagai pemilik sebelumnya bahkan terpaksa menjualnya karena bangkrup. Escom dan syarikat yang masuk dalam konsorsium juga gagal membayar hutang.

P/S : Sex masih menjadi perkataan yang mahal...agak2 ada ke orang Malaysia nak pakai domain ni...nak naikkan trafiq la katakan....
       


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...