Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Kerajaan Semakin Mesra Blogger atau Sebaliknya...? | abadi romeo

Followers

Kerajaan Semakin Mesra Blogger atau Sebaliknya...?

Isnin, 25 April 2011

NAJIB beramah mesra dengan penulis blog termasuk Dr Mahathir pada Persidangan Penulis Blog Malaysia-ASEAN yang pertama di Kuala Lumpur, semalam.


NAJIB beramah mesra dengan penulis blog termasuk Dr Mahathir pada Persidangan Penulis Blog Malaysia-ASEAN yang pertama di Kuala Lumpur, semalam.
Aku tertarik dengan bila membaca artikel akhbar arus perdana walaupun pada awalnya aku keberatan memuatkan berita mengenai politik tetapi kerana ia berkaitan secara langsung dengan blogger..aku cuitlah sikit. dan antara lain menyifatkan pandangan blogger kini juga diambil kira dalam membantu kerajaan.Perdana Menteri seperti di petik bekata"“Era kerajaan mengetahui segala perkara... tahu yang terbaik, sudah berlalu. Marilah berdepan dengan hakikat ini. Kita (kerajaan) tidak boleh tidak mengendahkan dan kita tidak akan tidak mengendahkan... kita mahu tahu pandangan blogger yang mewakili masyarakat Malaysia. Kita memerlukan pandangan anda, malah kritikan membina daripada anda. 

“Bagaimanapun, harus ada batas supaya tidak menggunakan ruang siber untuk menipu atau menyatakan separuh kebenaran. Justeru, mesti ada batasan. 

“Jika anda bekerja dalam lingkungan berkenaan (menulis atau memberitahu perkara yang benar dan betul), saya percaya blogger akan memainkan peranan amat penting dalam membentuk masa depan lebih baik untuk Malaysia dan ASEAN,” katanya ketika ucaptama pada Persidangan Blogger Malaysia-Rantau ASEAN yang pertama di sini, semalam. Berita penuh sila CLICK.

Tentunya ini adalah berita baik untuk blogger tetapi sejauh manakah kebenarannya..adakah pandangan yang kritis dan bertentangan dengan dasar kerajaan juga diambil kira?Aku masih tertanya tanya bila mana laman web pro pembangkang seperti Malaysiakini,Sarawak Report dan Harakah Daily  gagal diakses sewaktu Pilihanraya DUN Sarawak baru-baru ini akibat serangan oleh Cyber Trooper menunjukkan kerajaan bersifat terbuka dalam menerima pandangan para blogger...?

P/S:Sebenarnya penulis Blog politik lebih 'masyuuuk'dari penulis blog peribadi...
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

7 ulasan:

  1. esempoi berkata...:

    penulis blog politik lagi masyuk ek
    tetapi kena pandai menulis baru ramai orang masuk blog

  1. Relevan berkata...:

    Hidup blogger..penulis blog gosip hiburan pun apa kurang..

  1. iza berkata...:

    Assalam...
    Dlm penulisan biarlah beretika...
    jgn cari musuh udah ler....

  1. abadi romeo berkata...:

    Salam to all comentator..

    @Miecyber ~ bolehn tubuh satu parti tapi kalau bertanding aku rasa semua kawasan kalah.

    @esempoi~aku ada rakan blogger politik yg pendapatannya lumayan..siap boleh jadi calon YB tapi risikonya...erhhmm...turun naik Bkt Aman juga...ada beraniiii..

    @relevan ~ selagi blogger boleh bayar bill internet..selagi tu boleh hidup...betul..blog hiburan juga mampu menarik pembaca

    @iza ~ kalau dah terjun blog politik..mana boleh tak de musuh sayang oooi...blog itu hidup kerana respon pengikut dan mungkin paling banyak respon dari musuh politik.Falsafah mudah berpolitik ialah "menghalalkan cara"

    P/S:Jiwa aku masih kacau pasal entry bogel tempohhari sampai ter paste dua kali gambar entry di atas tu..kesulitan amat dikesali..

  1. PinKy MoMMa berkata...:

    x suka politik..ermm lebih suka pada santai2 kot ;p

    amboi bang romeo..tang iza ada sayang oiii ahahaha

  1. abadi romeo berkata...:

    @♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥-alahai..manja...jelous nampak..saje nak duga Momma..

    kesedaran politik berbeza antara satu sama lain..tak yah terjun lah kalau tak minat manja oooiii....

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...