Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Kenapa Lelaki Suka Memandang Payudara Wanita..? | abadi romeo

Followers

Kenapa Lelaki Suka Memandang Payudara Wanita..?

Ahad, 8 Mei 2011


Bukan lah satu rahsia jika lelaki menyukai payudara wanita. Penelitian dan kajian membuktikannya

Dipetik dari  Dailymail menurut penelitian, ketika bertemu wanita, 47% pria secara terus mengarahkan matanya pada payudara. Penelitian itu dilakukan oleh University of Wellington, New Zealand.

Dalam penelitian itu, para responden lelaki diminta untuk melihat enam gambar wanita yang sama. Saat itu, para peneliti merakamkan  ke mana mata lelaki menjeling untuk pertama kalinya, berapa kali mereka melihat dan berapa lama tatapan itu berlangsung.

Hasilnya? "80% mata responden terus menatap pada payudara dan bahagian tengah tubuh. Lelaki secara konsisten melihat pada payudara berbanding bahagian tubuh lainnya," ujar salah satu peneliti.

Lantas apa yang membuat lelaki begitu tertarik pada payudara? Berikut ini jawaban beberapa lelaki seperti petik dari ivillage

1. Menenangkan

Sejumlah lelaki menganggap payudara bagian tubuh yang menenangkan. Hal itu terkait dengan fungsi bagian tubuh itu, untuk menyusui. Payudara mengingatkan mereka pada fungsi tersebut dan kehangatan ibu saat sedang memberikan susu kepada bayi

2. Simbol Kesuburan

Lelaki menganggap payudara adalah simbol kesuburan, pengasuhan dan kelangsungan hidup seorang makhluk hidup. Wanita yang memiliki payudara dianggap memiliki kemampuan untuk menghasilkan keturunan.

3. Kunci untuk Membuat Wanita Ghairah

Lelaki-lelaki tentu paham kalau wanita akan ghairah saat payudaranya di sentuh. Oleh karena itu, lelaki suka pada bagian tubuh itu, apapun ukurannya. Dengan hanya menyentuh payudara, lelaki yakin mereka mampu membuat libido wanita meningkat.

4. Pria Makhluk Visual

Tidak seperti wanita yang boleh ghairah hanya dengan membaca novel erotis, lelaki memerlukan stimulasi visual jika ingin libidonya meningkat. Payudara lah yang dianggap dapat menjadi stimulasi tersebut. Berbanding bahagian tubuh yang boleh membuat lelaki ghairah, payudara dianggap bagian tubuh yang paling indah.

5. Payudara Dianggap Tabu

Menunjukkan bagian tubuh, terutama bagian intim seperti payudara, dianggap tabu untuk beberapa kalangan. Oleh karena itu, lelaki pun semakin teruja. Semakin ditutup, pria akan semakin mencari tahu.


P/S:Memang itu kajian di barat,secara jujurnya aku rasa lelaki memang berkelakuan begitu.,jarang berjumpa lelaki hanya akan memandang secara sekilas pandang..kebiasaanya dua kilas pandang..
instict and passion...

aBADI rOMEO.........
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

10 ulasan:

  1. belogkiter berkata...:

    lelaki ni memang gate. hihihi

  1. eeeeeeeeeeeeeeeeee.............................

  1. abadi romeo berkata...:

    @belogkiter-kalau ada yang nak garu kat mana gatal tu ..bagus juga..

    @misz farahniza-ooooowhhh....guuulp...!

    @ckLah - nak kena belajar bahasa isyarat lepas ni..

  1. Miecyber berkata...:

    Semulajadi tuu..

    Ais Artik kian cair

    * Blog Abadi ni macam berat lahh..

  1. Ayu Rashidi berkata...:

    hihihi..lelaki memang ske mcm tu^__^

  1. itu natural bro....man like boobs...

  1. wanUSJ berkata...:
    Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
  1. wanUSJ berkata...:

    Kalau dah tengok kat situ.. cepat-cepat pakai ayat cover line ni "err..saya doktor trainee bahagian sakit puan.."


    P/S : Ape benda dok cover bawah kain colour biru kat atas nun? Maklumlah inesen macam Mamat Khalid..

  1. Wijdan Hawani berkata...:

    heh? aku rasa lebih la.

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...