Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Rahsia"Kejantanan"Lelaki 94 Tahun | abadi romeo

Followers

Rahsia"Kejantanan"Lelaki 94 Tahun

Rabu, 25 Mei 2011

Ramjit Raghav, pria berusia 94 tahun asal India.

Benarkah rahasia tetap subur ketika usia lanjut adalah melakukan seks rutin tiga kali setiap malam dan mengamalkan makan mentega setiap hari?  Ramjit Raghav, lelaki India berusia 94 tahun yang menjadi ayah tertua di dunia ini, mengungkapkan rahasia kejantanannya!
Raghav baru saja mendapat kebahagian yang tiada taranya setelah memberi isteri tuanya yang berusia 59 tahun seorang bayi lelaki sihat. Rahsia kesuburannya itu rupanya tidak terlepas dari masa lalunya kerana mampu mempertahankan pola dietnya selama hampir 100 tahun.
Raghav rutin meminum 3½ quart (hampir 3 liter susu) dan makan ghee (sejenis mentega khusus) juga dicampur kacang almond sekitar 450 gram setiap hari.  Dalam amalan perubtan ayurveda, ghee memang dipercaya selama berabad-abad dapat meningkatkan  kualiti dan kuantiti sperma. Sayangnya, belum ada bukti ilmiah yang menyokong akan hal tersebut.
Walaupun begitu, Anda tak perlu risau. Anda pun tetap dapat  mempertahankan serta meningkatkan kualiti dan kuantiti sperma dengan cara yang lain.
Inilah tiga cara di antaranya : 
Diet dan olahraga

Sudah sangat jelas kalau dua hal ini adalah yang terpenting untuk kesuburan. Pakar urologi Larry Lipshultz MD, mengatakan, ada sesuatu yang dapat diambil dari 'kejantanan' Raghav. Dengan melihat postur Raghav yang ramping, lelaki warga emas ini memiliki kandungan lemak tubuh yang rendah .
"Jaringan lemak dapat mengganggu produksi testosteron, memperlambat produksi sperma," ujar Lipshultz .
Kalaupun diet Raghav mengandung banyak lemak dibanding standard lelaki  umumnya, tetapi  dietnya seperti rendah karbon. Menurut kajian dari Universiti Connecticut dan Universiti Duke, bukan hal yang aneh bila kalori yang berasal lemak pada diet low-carb boleh mencapai 70 persen sehingga dapat menurunkan berat badan dan menekan risiko penyakit jantung.
Stop berendam di air panas

Mengambil masa yang lama berendam di dalam air panas boleh mengganggu testis dalam memproduksi sperma kerana organ yang satu ini memiliki suhu yang lebih dingin berbanding bagian tubuh lelaki lainnya. Lipshultz menegaskan, semua hal yang membuatkan rasa panas dapat menimbulkan problem, tetapi beredam di kolam air panas menjadi peringatan khusus karena memberikan implikasi langsung pada suhu testis.
Kajian menyebutkan, berendam air panas 1 sampai 5 jam dalam seminggu  boleh menurukan jumlah sperma. Namun kabar baiknya:  penurunan ini tidak kekal. Tapi jelas, bila Anda ingin membuat isteri hamil, berendam air panas harus dihindari.
Kurangkan Pengambilan Kacang Soya

Banyak penelitian mendapati kacang soya adalah superfood, tetapi dalam beberapa tahun terakhir kenyataan ini diragui, setidaknya khusus untuk kaum Adam. Pada tahun 2008, kajiant para ahli di  Harvard University menunjukkan kaitan antara pengambilankacang soyaa dengan penurunan jumlah sperma. Ada sekitar 32 persen lebih penurunan sperma per milliliter pada lelaki yang mengamalkan makan kacang soya setiap hari dibandingkan mereka yang sama sekali tidak memakannya. Selain itu, kacang soya juga menyebabkan kes disfungsi ereksi lebih dini. (MH)

P/S :Atuk-atuk ni biar betul..dah senja pun aktiv lagi..nama pun lelaki tapi kalau kat Malaysia ramai yang dah duduk atas kerusi roda.Letih juga aku nak panjat gunung ...atuk ni steady..double thumb.
Musim panas ni terliur pula tengok air soya..nampaknya kensel le....
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

7 ulasan:

  1. Abhamz berkata...:

    salam, hebat....

  1. zulkbo berkata...:

    salam..
    ermmm..best ni..
    aku nak try la..
    tapi bab mandi air panas
    tu...balik kerja jam 10mlm
    aku mmg mandi air panas baru
    segar..darah mengalir merata
    tubuh..asyik "nak"je..he he

  1. ozzy berkata...:

    Assalam..

    Memang hebat atuk ni..

  1. relevan berkata...:

    semakin tua semakin power ..

  1. Miecyber berkata...:

    Orang Jepun tiap malam berendam dalam air panas.
    Habislah sperma diaorang..

    Pandangan rakyat Australia mengenai Lynas.( Dengan sarikata )

  1. Admin P@P berkata...:

    Assalamualaikum.

    Seks rutin 3 kali setiap malam???
    Sungguh luar biasa.

    Apa pun yang penting dalam kehidupan kita adalah tanggungjawab terhadap Pencipta, yakin dan percaya padaNya.
    Seks adalah anugerah (dengan pasangan yang sah/halal sahaja)tetapi jangan sampai asyik memikirkan seks dan tanggungjawab yang lain terabai.

    Perkongsian sahaja.
    TQ

  1. abadi romeo berkata...:

    @Abhamz~salam..aku nak g cari atuk ni kat India.

    @Zulkbo~salam..cuba jangan tak cuba,munkin ada benarnya kajian ini.Kurangkan la mandi air panas

    @Ozzy ~ barang antik memang berharga

    @Relevan ~ lelaki lelaki sanggup lakukan pelbagai perkara semata-mata nak 'power'

    @Miecyber~ tu lah yang pelik tu..semacam je diaorang..

    @Admin P@P~ entry sekadar untuk pengetahuan.Implikasi amalan adalah hak individu samada untuk menerima atau menolak,perlu ada keseimbangan dan manusia dianugerahkan tuhan akal fikiran untuk menilai.

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...