Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Lelaki Baik Untuk Wanita Baik Dan Lelaki Keji Untuk Wanita Keji | abadi romeo

Followers

Lelaki Baik Untuk Wanita Baik Dan Lelaki Keji Untuk Wanita Keji

Ahad, 22 Mei 2011



Salam .....Sepatutnya entry ni aku nak publish semalam sempena menyambut penghulu segala hari....Jumaat...bukan lah niat aku nak buka agensi cari jodoh sebab bila aku buat entry  Lelaki Jutawan pilihan yang boleh dijadikan calon suami,ada lah blogger lain yang beri pendapat .."huh..! not my taste..,tak encem".Ye lah tu...encem tak boleh bagi makan dik....!Sempena penghulu segala hari ni aku nak start menulis sedikit la setiap hari Jumaat berkaitan agama.Mudah-mudahan dapat top up sedikit pahala aku berkongsi apa yang baik.


Imam Muda 2
Jika ada yang menolak harta sebagai kriteria..aku bagi satu lagi kriteria yang selalu didambakan wanita iaitu lelaki yang berilmu.Tidak semestinya ada P.h.D ..tetapi ilmu dunia dan akhirat.


Allah Berfirman :



AN -NUR ayat 24-26

Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji,dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji(pula)dan wanita yang baik  adalah untuk lai-laki yang baik dan laki-laki yang baik untuk wanita-wanita yang baik(pula).Mereka(yang dituduh)itu bersih dari apa yang dituduh oleh mereka(yang menuduh itu)Bagi mereka ampunan dan rezeki yang mulia(syurga).

Bagi aku ayat di atas memberikan peringatan supaya kita menjadi orang yang baik jika inginkan suami yang baik dan begitu jua sebaliknya suami yang mencari isteri yang baik.Tolong betulkan aku jika tafsiran aku salah.
Wallahualam...


Agak-agak lelaki yang bagaimana ya..antara contoh terbaik macam peserta Imam Muda 2 ni.Aku sebanarnya jelous juga dengan mereka,bagi aku mereka mempunya pakej yang lengkap bergelar suami.Kita lihat Biodata mereka.

Nama :Ali Khairudin Bin Hj.Abd.Marif
Umur :26 tahun
Tarikh Lahir :20 February 1985
Asal :SabahPendidikan : SPM dari SMK Beuford 2,Sabah
Pekerjaan : Guru KAFA
Status : Bujang   



Nama :Mohd Azlan Bin Zulkarnain
Umur : 25 tahun
Tarikh Lahir :8 November 1986
Asal :Kuala Lumpur
Pendidikan : Ijazah Sarjana Muda Fakulti Kejuruteraan Petronas
Pekerjaan : Jurutera
Status : Berkahwin



Nama :Zulfadli Hj. Awang
Umur :24 tahun
Tarikh Lahir :10 Julai 1987
Asal :Brunai Darul Salam
Pendidikan :GCE O Level Dari Rimba Gadong
Pekerjaan : Pegawai Masjid
Status : Bertunang


Nama : Abdul Fatah Bib Riddzwan
Umur :21 Tahun
Tarikh Lahir : 25 Jun 1990
Asal :Negeri SembilanPendidikan :Diploma Tafsir Al Quran Wal Qiraat Dari Institut Tahfiz Al Quran Negeri Sembilan 
Pekerjaan :Fasilatator
Status :Bujang 






Nama :Mohd Hasan Adli bin Yahya @ Yahuza
Umur :26 tahun
Tarikh Lahir :17 February 1985
Asal :Perak
Pendidikan :Ijazah Sarjana Muda Ilmu Wahyu(Al-Quran dan Hadis)Universiti Islam Antarabangsa
Pekerjaan :Pensyarah Sepenuh Masa
Statuss :Bujang

Nama :Nazrul Izwan Bin Zolkiflee
Umur :26 Yahun
Tarikh Lahir :20 Jun 1985
Asal :Johor
Pendidikan :Diploma Pengajian Islam Dari Kolej Pengajian Islam & Dakwah
Pekerjaan :Guru Besar
Status :Berkahwin

 Nama :Wan Najdi Bin Wan Mohd Noh
Umur ;20 Tahun
Tarikh Lahir :4 September 1991
Asal :Selangor
Pendidikan :STPM dari Sekolah Menengah Agama Persekutuan Labu,Negeri Sembilan
Pekerjaan :Pelajar
Status :Bujang






Nama :Ammar Bin Wan Harun
Umur :27 Tahhun
Tarikh Lahir :12 Disember 1984
Asal :KedahPendidikan :Ijazah Sarjana Muda Dalam Bidang Syariah Dari Kolej Universiti Insaniah(Masih Belajar)
Pekerjaan :Pelajar
Status :Bujang



Nama :Mujahid Bin Suhaimi
Umur :20 tahun
Tarikh Lahir :21 April 1991
Asal :Singapura
Pendidikan ;STAM Maahad Pontian Johor
Pekerjaan :Pelajar
Status :Bujang



Nama :Mohd Fakrurazi Bin Husin
Umur :27 Tahun
Tarikh Lahir :17 November 1984
Asal :Terengganu
Pendidikan :Ijazah Sarjana Muda  Pengajian Islam Dari Universiti Sains Dan Teknologi Yaman
Pekerjaan :Imam
Status :Berkahwin



Errhmmm...camne...calon macam ni kalau masuk meminang anak dara..kompom..tak payah nak berpantun segala,maskahwin secukup rasa,tarikh kahwin...as soon as possible,bertunang pun buang karen je..tapi kalau masih ada bakal pak mertua yang menolak..kriteria macammana lagi yang di cari.Nantikan lah entry lain pula..Lelaki bagaimana agaknya.....

P/S :Cuma yang aku mark color merah je available..yang lain tu kalau sanggup bermadu,apa       salahnya....hehehe...calon diatas cuma sebagai rujukan semata-mata.

Sebenarnya,aku peserta yang tarik diri Top 10 Imam Muda 2 tu..saje bagi peluang kat diaorang...percaye lah sangat.....

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

3 ulasan:

  1. ensemnye wan najdi ..haha .. semua muka suci je .. bes kalau dapat seorang lelaki yg penuh ilmu akhirat .. kita pun pasti dpt ilmunye kelak .. sama2 menuju syurga yg abadi ..

  1. alexa yussida berkata...:

    mmg patut pon imam muda..ramai yg baru lepasan skola upenye..huhu bagus2..pemimpin masa depan negara ke arah negara Islam yg sebenar bukan Islam pada nama je:)

  1. ozzy berkata...:

    Assalam..

    Terimalah diri kita seadanya..kita sendiri yg memilih jalan hidup kita..dan terimalah jodoh kita seadanya

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...