Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Pil Menguatkan Stamina Di Perbuat Dari Mayat Bayi DiKesan | abadi romeo

Followers

Pil Menguatkan Stamina Di Perbuat Dari Mayat Bayi DiKesan

Selasa, 16 Ogos 2011

CHINA BEIJING - Peredaran kapsul yang dibuat dari daging mayat bayi berasal dari China sedang laris dipasaran Korea Selatan.

Kementerian Kesihatan China kini telah membentuk pasukan penyiasat untuk menyelidiki peredaran kapsul yang dibuat dari daging mayat bayi tersebut. Pil yang dikatakan mampu menguatkan stamina.

Juru cakap Kementerian Kesihatan, Deng Haihua,  mengatakan pihaknya telah mengarahkan pihak berkuasa di daerah Jilin untuk meneliti kes tersebut.

Deng mengatakan, China punya aturan ketat soal pembuangan mayat bayi , begitu juga dengan uri. “Setiap tindakan pengurusan mayat sebagai sampah medical dilarang,” kata Deng.

Menurut peraaturan di China, lembaga kesihatan dan para pekerjanya dilarang terlibat dalam perdagangan mayat.

The Global Times melaporkan, Isnin bahwa SBS, salah satu dari tiga saluran television utama Korea Selatan, pada 6 August, menayangkan film dokumenter tentang kapsul dari China yang dibuat dari daging bayi.

Television itu juga memperingatkan bahwa kapsul itu telah digunakan dan diamalkan oleh warga Korea. Television itu juga mendakwa telah mengujungi hospital di China yang menjual daging bayi serta merakam proses pembuatan kapsul itu.

Laporan itu mengutip sumber di dalam hospital sakit tersebut yang mengatakan bahwa kapsul-kapsul yang mampu menambah tenaga itu dibawa keluar oleh warga keturunan Korea yang banyak tinggal di Daerah Jilin, Liaoniong and Heilongjiang.

Ujian makmal yang dilakukan di Korea Selatan menunjukkan bahwa kapsul yang diterima television itu 99 persen berasal dari organ manusia.

Seorang profesor di Hospital di Universitas Jilin mengaku belum pernah mendengar kes semacam itu selama 20 tahun kariernya. “Sulit membuat ulasan, kerana itu seperti rumor. Sangat tidak mungkin kalau menurut penilaian profesional saya,” kata Prof Zhang.

Meskipun begitu, memakan uri sudah lama diamalkan dalam tradisi masyarakat China. Dalam pengubatan tradisional China,uri bayi diyakini sebagai bahan sperma dan memberikan darah yang mencukupi untuktubuh manusia.

Di China, uri bayi menjadi milik ibu yang melahirkan. Lembaga kesihatan hanya akan menerima uri bayi itu bila si ibu menyumbangkannya. Berdasarkan peraturan yang dikeluarkan Kementerian Kesiatan, tidak seorang pun diizinkan menjual atau membeli uri bayi.

P/S : Nak "kuat luar dan dalam",manusia sanggup makan apa sahaja dan hilang sifat manusiawi.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

3 ulasan:

  1. PeRmAtA bIrU berkata...:

    hah!! teruk tulkan??? ish2..

  1. Apabila manusia tidak amalkan agama inilah jadinya

  1. Tanpa Nama berkata...:

    Ye btul tu

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...