Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Mimpi Bercinta dengan Bekas Kekasih, Apa Artinya? | abadi romeo

Followers

Mimpi Bercinta dengan Bekas Kekasih, Apa Artinya?

Ahad, 20 Februari 2011


Ramai orang merasa kebingungan dengan mimpi yang mereka alami.Kadangkala berjumpa tokoh terkenal pada hal kita tidak pernah berada disekelilingnya atau mengenali secara dekat.Tetapi jika bekas kekasih muncul didalam mimpi anda dengan penuh ghairah...apa ertinya....?
"Mimpi yang berkaitan dengan seks jangan diterjemahkan sebagai ekspresi asli ghairah yang trpendam"jelas Charles McPhee,penulis Ask The Dream Doctor yang sudah menganalisa ribuan mimpi melalui kajiannya www.askthedreamdoctor.com.


Cynthia Richmond, terapis sikap dan pengarang Dream Power: How to Use Your Night Dreams to Change Your Life mengungkapkan, memahami mimpi boleh membantu seseorang mengerti keinginan, kekhuatiran, dan ketakutan. "Memerhatikan mimpi boleh menyedarkan seseorang akan harapan dan tujuan hidupnya," jelas Richmond.

Berikut ini adalah 5 mimpi romantis yang paling sering terjadi dan interpretasi 

1. Bekas Kekasih

Kebanyakan perempuan sering memimpikan bekas kekasihnya, khususnya yang masih sering saling berhubung.Boleh jadi mimpi ini disebabkan oleh kekhuatiran, tetapi, memimpikan bekas kekasih sesekali sifatnya lebih kepada "merehatkan" mental dari kehidupan sehari-hari. "Bekas kekasih adalah sebuah simbol. Ia bisa merepresentasikan segala hal dalam diri Anda yang berhubungan dengannya," jelas Richmond. Contoh, bekas kekasih di sekolah menengah atau kuliah menyimbolkan kebebasan yang Anda rasa saat itu, bebas dari tekanan pekerjaan, anak, dan hutang. Memimpikian si jejaka nakal yang pernah anda kenal di masa lalu memberi isyarat bahwa anda mendamba dalam kehidupan romantis yang spontan dan mengasyikkan 

2. Para selebriti

Menurut Richmond, memimpikan selebriti adalah hal yang paling sering dialami wanita. Memimpikan bintang film yang Anda sukai adalah salah satu yang paling mudah diteka, karena Anda suka padanya. Namun, jika Anda memimpikan selebriti yang tak Anda sukai di kehidupan nyata, "boleh jadi pertanda keinginan untuk merasa istimewa, dan dibuai romantisme," jelas Richmond. Orang-orang kenamaan memiliki status istimewa, dan diperlakukan istimewa oleh selebriti menunjukkan bahwa Anda ingin menjadi sebahagian dari dunia VIP itu.

3. Orang yang dibenci

Mimpi intim bersama bekas kekasih atau selebriti boleh jadi hal menyenangkan, tetapi kalau kita memimpikan orang, teman kerja, tetangga, atau siapa pun yang kita benci, bagaimana? Menurut McPhee, kadang kita mimpi perhubungan intim dengan orang yang tak kita sukai karena ada sisi lain di dirinya yang kita ingin miliki. Misal, memimpikan rakan kerja yang ego, cakap banyak, tapi tidak tak buat banyak kerja. Tetapi di sisi lain, kita kagum betapa ia sanggup mengabaikan kata2 orang lain yang tidak betul tentangnya, dan terus saja maju. Sementara kita, selalu memedulikan apa kata orang dan jadi pening karenanya.

Memimpikan hubungan intim bersama rekan kerja juga bisa jadi isyarat sebuah keinginan untuk hubungan kerja yang lebih dekat supaya Anda boleh bekerja lebbih efektif. Serupa, mimpi perhubungan intim dengan salah satu anggota keluarga juga boleh diertikan sebagai keinginan untuk membaiki hubungan keluarga yang lebih erat. Lain kali  jika anda bermimpi berhubungan seks dengan orang yang  tidak anda bayangkan berhubungan seks dengannya, cuba lihat kualiti diri yang mereka miliki, dan mengapa anda tertarik padanya.

4. Sesama perempuan

Baik wanita yang heteroseksual maupun penyuka sejenis boleh saja memimpikan hubungan intim dengan wanita lain. Menurut Richmond, boleh jadi pertanda akan keperluan dimanjakan atau kreativitai dari pasangan, karena kita mengaitkan wanita dengan sensitiviti dan rasa sayang.

5. Misteri

Menurut Richmond, mimpi bercinta dengan orang asing yang misteri adalah hal yang umum. Si pemipi biasanya suka hubungan seksual yang dilakukan, dan mendamba misteri, kurangi ritual yang sama.

Mimpi bercinta dengan orang asing, dan gairah tinggi yang dirasa saat di mimpi merupakan sebuah isyarat keinginan untuk keluar dari kebiasaan bercinta. Jika And bermimpi bertindak menjadi orang lain yang berhubungan intim dengan Anda, boleh jadi juga merupakan sebuah rasa teruja bagaimana rasanya menjadi orang lain yang berhubungan intim dengan anda

Mimpi umumnya adalah sebuah kompensasi atas apa yang tak kita dapatkan di waktu terjaga. Perhatikan apa yang ingin disampaikan alam bawah sedar anda sesudah mimpi, dan jadikan hal tersebut sebagai jalan mencapai kepuasan kehidupan romantis anda bersama suami.

P/S:Kerap jugak termimpi si dia kebelakangan ini...
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

10 ulasan:

  1. zulkbo berkata...:

    salam..
    adehhh.. kemaruk cinta
    lama tak pun gila bayang
    he he..

  1. Relevan berkata...:

    Bahayos ni bro..haha!

  1. Miecyber berkata...:

    Gembira dapat mimpi berjumpa dengan arwah wan dan arwah ayah saya..

    Biasanya mimpi itu berlaku di bulan puasa..

    Sebab Miecyber's Blog lambat loading sebelum ini...

  1. sawn berkata...:

    mungkin pasal teringat kenangan manis yang lepas kot

  1. Qaseh Dalia berkata...:

    muehehe maybe teringa tu pasal mmpi2

  1. abadi romeo berkata...:

    @ relevan ~ masih terkawal,belum sampai tahap terjun tingkap

    @ Miecyber ~ orang tua kata..arwah minta kita doakan dia "disana"

    @ sawn ~ manis,masam,pahit,kelat,payau..seribu satu rasa ada...tu yang teringat..

  1. abadi romeo berkata...:

    @ Qaseh dalia adelia ~ tempat jatuh lagi dikenang..inikan pula tempat bermanja...tup2 kene tinggal...adessss....kurciwa..

  1. Tanpa Nama berkata...:

    dah beberapa hari ini saya mimpikan ex.saya degn dia langsung tak btegur.saya mimpi saya degn dia bersama semula.apakah maksud mimpi ini?

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...