Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Model Budak 10 Tahun Gegarkan Majalah Vogue | abadi romeo

Followers

Model Budak 10 Tahun Gegarkan Majalah Vogue

Jumaat, 5 Ogos 2011
Thylane Loubry Blondeau
Kemunculan gambar seorang budal perempuan sebagai model menghiasi majalah Vogue menimbulkan kemarahan ramai.Dengan berlatarbelakangkan gambar kulit harimau ,solekan gicu bibir menampakkan keghairahan seperti tidak kena pada seorang budak yang hanya berumur 10 tahun.Thylane Lena-Rose Blondeau,menjadi imej yang provokatif yang menimbulkan pelbagai kontroversi yang memaparkan kanak-kanak yang begitu muda tidak seharusnya menjadi tarikan seksual yang biasanya dilakukan pada dua kali ganda usianya.Thylane,gadis Peranchis telah muncul dalam pelbagai kempen dan imei di internet.Sudah tentunya penampilannya yang menghiasi cover Vogue Enfants dianggap antara yang terhebat.
Beliau dilahirkan Di Ivory Cost dan mula dibandingkan dengan model terkenal Peranchis Brigitte Bardot yang muncul sebagai model pada usia 15 tahun.Isu mengenai model ini mula timbul bila dia menggayakan kasut tumit tinggi dan make up yang mengghairahkan di dalam majalah Perancis ,Cadeaux.

Terdapat bantahan kepada pihak kerajaan menyebabkan kerajaan UK ingin menguatkuasakan sekatan pada sexualisation kanak-kanak di media dan kandungan seksual dalam pengiklanan.
Reg Bailey, Eksekutif Kesatuan Ibu, telah ditugaskan untuk menjalankan kajian bebas terhadap tekanan yang dihadapi oleh kanak-kanak hari ini.



Seorang blogger menulis: 'Dari segi Imej dia adalah gadis kecil yang indah, yang mempunyai sifat yang sama dengan kanak-kanakperempuan 10 tahun. Walaupun saya pasti dia akan menjadi model suatu hari nanti, saya dapati gambar-gambar ini adalah berlebihan dan mengganngu kematangannya kerana terlalu matang '.
'Terlalu awal mendedahkan kanak-kanak kepada dunia orang dewasa dan amat berbahaya kerana akan menghalang sahsiah hidupnya'
Dan pakar-pakar memberi amaran hari ini berlaku kerosakan psikologi yang dilakukan dengan cara begini dan perlu dirawat.
Dr Emma Gray perunding psikologi klinikal dan pengarah clinical Perkhidmatan pecah amanah & Kaunseling British, yang memperkatakan dalam terapi tingkah laku.
Dia berkata: 
"gambar ini adalah antitesis kepada kanak-kanak dalam masyarakat,kita harus menghalang kanak-kanak yang terdedah kepada dunia yang dia tidak lagi bersedia untuk berurusan dengannya  semata-mata untuk memenuhi keperluan orang dewasa di sekelilingnya.
Jika kanak-kanak adalah untuk menjadi gembira, masyarakat sewajarnya mendalami psikologi dan mencari keseimbangan terhadap kanak-kanak sebelum bersedia untuk memenuhi permintaan dunia manusia dewasa.

Sebelum mereka terdedah kepada dunia ini, ia adalah tugas orang dewasa di sekeliling mereka untuk mewujudkan persekitaran yang memberi mereka masa, ruang dan memupuk untuk melengkapkan pembangunan fizikal dan psikologi mereka. Terlalu awal mendedahkan kanak-kanak kepada dunia dewasa kerana mereka belum bersedia berada didalam kelompok orang dewasa. '

Antara Model Kanak-Kanak Yang Lain

Elle Fanning
Idol Remaja:Elle Fanning, 13 Model untukMarc by Marc Jacobs


Teen fashionistas: Elle Fanning is the face of Marc by Marc Jacobs (left) and Hailee Steinfeld is the face of Miu Miu
True Grit star Hailee Steinfeld Model unuk Miu Miu

P/S:Kat kampung aku budak besar ni tengah seronok main congkak atau pondok-pondok.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 ulasan:

  1. tipskerjaya berkata...:

    dah tak nampak macam umur 10 tahun dah,, tapi rasanya umur yang terlalu muda dan belum matang

  1. Unknown berkata...:

    salam, apa-apapun tdk mustahil skrg ni...

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...