Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Seks,Membeli Belah dan Twitter..!Wanita Alami Keinginan Pelik Selepas Mengambil Ubat Parkinson | abadi romeo

Followers

Seks,Membeli Belah dan Twitter..!Wanita Alami Keinginan Pelik Selepas Mengambil Ubat Parkinson

Rabu, 10 Ogos 2011
Cravings: Mother-of-two Vicki Dillon, said her medication increased her sex drive

Seorang ibu yang mengalami penyakit Parkinson berkata ubat penyakit Parkinson yang diambilnya telah meninggalkan kesan terhadap keinginan seks, membeli-belah dan rangkaian sosial.Vicki Dillon, 40, telah didiagnosis dengan penyakit yang tidak boleh diubati sejak empat tahun lalu dan telah mengambil ubat yang ditetapkan untuk memastikan gejala tidak teruk.Tetapi mereka telah membawa kepada kesan sampingan yang aneh, termasuk meningkatkan aktiviti sekst dan perbelanjaan beribu-ribu paun pada pakaian, berpesta dan keinginan  percutian  mewah.Vicki, dari Hexham, Northumberland, berkata: 'dadah meningkatkan bahagian-bahagian yang mencari keseronokan otak anda.'Saya selalu membeli-belah, tetapi sekarang saya mahu keluar setiap hujung minggu dan membeli pakaian baru pada setiap masa. Tetapi kebanyakan wang yang saya belanjakan pada keluarga.
Vicki,tinggal bersama suaminya Ken serta dua anaknya James15, dan Harry,11,keluarga mereka menghadapi saat-saat sukar tetapi terpaksa melaluinya.
"Kadangkala saya memohon maaf kepada Ken kerana kesan sampingan ubat ini agak merbahaya kepada hubungan .Ramai yang mengambil ubat Parkinson mengalami perubahan kepada ketagihan seks dan tabiat bermain judi
Miss Dillon menambah "Impulsif ini memberi kesan kepada rakan-rakan saya yang menderita Parkinson.Saya tahu ada diantara mereka membelanjakan beribu-ribu paun semata-mata untuk bermain game Binggo Online dan yang lainnya menghadapi pelbagai masalah dalaman rumahtangga

PERUBAHAN PERSONALITY

Pada tahun 2003 menurut satu kajian Duke University di Amerika Syarikat mendapati beberapa orang telah menjadi penjudi tegar akibat pengambilan ubat Parkinson.Sejak itu pelbagai kes-kes baru muncul.

Mark Robson, 56, menjadi taksub dengan perjudian selepas mengambil dadah agonist dopamin untuk mengawal simptom Parkinson. Dia akhirnya bankrap dan bercerai dengan isterinya.
Kajian kes yang lain yang didapati pesakit menjadi ketagih kepada seks, membeli-belah atau makanan.
Pengarah penyelidikan dan pembangunan di Penyakit Parkinson Society Dr Kieran Breen, berkata: 'Kajian ke atas otak pesakit Parkinson menunjukkan mereka kehabisan bahan kimia dopamine di dalam otak, yang bertanggungjawab bagi mengawal pergerakan.
Ubat tersebut akan menggantikan dopamine, membantu penghidap mengekalkan mobiliti yang lebih.
'Masalahnya ialah bahawa manakala ubat agonis dopamine yang sangat baik untuk membantu penghidap Parkinson mengekalkan pergerakan, dopamin juga bertanggungjawab bagi kelakuan dan, dalam sesetengah pesakit, salah satu kesan sampingan yang diiktiraf adalah tingkah laku ketagihan kompulsif.'
Kerana kesan sampingan dopamine - terdapat ubat Parkinson yang lain seperti Requip, Mirapexin, Parlodel, Celance, Dostinex, Neupro dan APO-go - masih rawatan yang penting untuk Parkinson, kajian masih dijalankan tentang bagaimana kesan-kesan sampingan yang mungkin dikurangkan terus.

P/S :Tapi yang tak tahannya..isteri akan meningkatkan keinginan membeli belah....bab ketagihan seks tu..okay la juga...boleh dipertimbangkan oleh suami..jangan tak terlayan sudah..nanti "cari makan kat luar"
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

4 ulasan:

  1. ozzy berkata...:

    Salam..

    Itulah kelemahan ubat2 moden skrg ni..byk kesan sampingan

  1. abadi romeo berkata...:

    Kalau kena yg kaya raya makan ubat ni..x pe lah juga,kalau kaki sengkek...haruuuu....!

  1. Unknown berkata...:

    salam, apakan daya....

  1. effect dia kat perempuan aje ke? Kalau lah lelaki yang kena effect tu mau nye bergoncang rumah tangga tu.

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...