Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Melatah...tabiat semulajadi atau di buat2... | abadi romeo

Followers

Melatah...tabiat semulajadi atau di buat2...

Rabu, 22 Disember 2010
         Aku terpanggil nak buat entry ni pasal pengalaman aku kat tempat kerja pagi tadi.Di pendekkan cerita ada 
seorang lelaki yg sekerja aku yg aku pasti masih muda lagi..dalam awal 20 an.Dia selalu menjadi bahan usikan pekerja lain hanya kerana sifatnya yg suka melatah.Kalau dia terkejut pasti dia akan bersilat semacam..nak kata Kung Fu pun bukan..nak kata Kuntau pun bukan.Kalau ada apa2 brg yg sempat dia capai dia akan baling ikut suka dia..kalau setakat air ni memang dah banyak budak kene siram.Tapi yg aku sedang fikirkan kenapakah org yg masih muda juga melatah kerana setahu aku kalau dah berusia emas lah yg selalunya melatah.
     Orang muda memang ada yang melatah ..cuma tak meleret2.Tapi yang tak sedapnya kalau org muda melatahs selalunya disulami dengan carut marut.Kalau lelaki..dia suka sebut perempuan 'punya'..dan begitulah sebaliknya kalau perempuan dia suka sebut yg lelaki" punya."Tak payah lah aku sebut kat sini sebab korang pun tahu mende apa yg terpacul dari mulut kalau datang penyakit melatah.Peliknya..kenapa tak de ke benda lain yg nak disebut..aku rasa la..org yg melatah suka sebut benda tu sebab dalam otak dia..benda tu la yg dia nak cari sangat.Melatah sambil mencarut dah macam berak dengan kentut.Kalau terberak..pasti terkentu..hehehe..
     Bagi warga emas lak...penyakit melatah memang dah jadi kebiasaan.Cuma bezanya kalau mereka ni melatah lama sikit.Lagi kalau ada yg suka menyakat..sejam pun belum tentu berhenti.Kadangkala aku pun suka ikut meyakat kalau aku tahu org melatah..bagi aku cuma sekadar hiburan ringan walaupun bukan niat aku nak naya kat dia kerana lepas habis melatah aku tengok dia tercungap2..macam habis gas..kesian pulak...
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

7 ulasan:

  1. zulkbo berkata...:

    salam...
    opocottt...!
    yang aku tahu engkau
    pun boleh tahan latahnya
    Romeo..he he

  1. geramgaram berkata...:

    trukk klu org latah tuhh pegang mande tajam pe laa jadi..haa

  1. Idalara berkata...:

    Awas kalau mengusik org melatah kat dapur..mau periuk belanga terbang melayang..

  1. takut tengok orang latah2 ni...apa yang ada depan mata habis dicapai / dilempar - salah lempar kita kena ! baik lari cepat2....sy rasa lah asal latah ni kerana terperanjat...kalau asyik terperanjat je...terlatah2 lah jawabnya...wallahualam

  1. abadi romeo berkata...:

    zulkabo@salam..ada orang kata kalau tercuit kat badan tapi tak melatah maknanya dia dah tak pick up..lemah tenaga batin.... ye ke..opocot..

  1. Cik Mimie berkata...:

    siyes!! xsuke melatah2 ni, penat sgt2..tau x cmne ni ilangkan latah ni?
    ~_~"

  1. abadi romeo berkata...:

    @geramgaram/Idalara-jaga2 kalau benda tajam,kalau tercucuk mata alamat jadi Kasim Selamat lah jawabnya..alaaaa...Kasiiiiimmmmmm...!

    Cik Mimie -siyes ni..anggaplah ini sebagai satu senaman atau riadah..kalau sejam melatah kuar peloh gak..hehhehe...

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...