Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Bapa yang pelupa..... | abadi romeo

Followers

Bapa yang pelupa.....

Khamis, 30 Disember 2010
Tup..tap..tup..tap...masa begitu pantas merempit dan berlalu.Cuti sekolah dah nak habis...luka bersunat pun dah baik dah....siap boleh main bola.Lagi dua tiga hari sekolah dah nak mula.Seperti biasa banyak sekolah yg memulakan aktiviti lebih awal dan yg terawal sekali ialah pendaftaran budak sekolah.Maka berbondong-bondonglah ibubapa yang mukanya masam mencuka .Aku paham sangat.Time ni jangan gurau lebih2..sensitive..Banyak duit kene kuar..dari A sampai Z.Beranak memang senang.
Lepas sorang...sorang...keluar sampai. Nurse cakap.".Ehh..kak....!.rehat lah dulu...muda lagi dah londeh sana sini...".Memang la anak tu rezeki..tapi kene tengok gak keadaan semasa.... akaun semasa...tu pun kalau ada.
Masa kecik2 memang tak terasa sangat..bila anak dah mula besar panjang...2-3 orang masuk sekolah rendah.Mula lah bapak garu kepala yang tak gatal..Tu belum lagi sekolah menengah...masuk asrama pulak.
Asyik dok jeling kat gelang bini je...bila lagi nak masuk pajak gadai...


Alkisah nya hari ini..aku macam bapak2 mithali yg lain kene pergi sekolah nak siapkan pendaftaran anak2.Berat bahu memikul berat lagi kalau tak pergi ...kene bebel dengan bini.Sampai kat sekolah kene beratur sebab tunggu giliran.Sambil menyelok2 saku..kut2 tak cukup duit.Ada yg cabut janggut dan aku lihat ada yg tengah kutil jerawat.Sambil menunggu giliran...terdengar lah ku perbualan antara seorang guru dan bapa..
"Nak bayar  ke...?..tanya guru.
"..nak bayar la ni..berapa semuanya...?tanya bapa
"Tahun berapa anak encik ....?tanya guru.
"Tahun 1.."jawab bapa.

"Siapa nama anak encik...?
"Errrrrrrrr..Errrr...Errrrr...Errrrrrr...eh..lupa la nama dia...aduh sapa nama arrg..."jawab si bapa.
wakakakakakakakakakakak...kami sekeliling ketawa berderai derai.Anak sendiri pun tak tahu nama.

"Siapa nama anak encik ni..takkan anak sendiri tak ingat nama...nama dia panjang sangat ke..".tanya guru..
"Nanti lah saya tipon bini saya...tak ingat la.....ujar si bapa yang berlalu pergi keluar dengan tersipu2.Malu lah agaknya..kene talipon bini dulu sapa nama anak..huhuhuhuhu.....


Aku bukannya saje2 buat cerita.Tahun lepas pun aku  pun lalui benda yang sama ..ada bapa yang terlupa nama anak.Ini tahun kedua aku dengar dan aku rasa sengal2 satu badan kalau dengar benda yang sama tahun depan.Moral off the story mudah je...kalau isi nama kat anak jangan la panjang sangat.Kita makin tua makin pelupa.Memory pun makin kurang tinggal berapa Gigabyte je.Processor i5 pun..... kalau dah lama pun kira currup gak.Zaman sekarang ni aku tengok..nama anak pelik2 dan panjang2..nak sebut pun susah.Jadi bila keadaan bapa yang penuh serabut kepala hotak nak pergi bayar yuran anak...boleh jadi dia akan lupa nama anak.Tambah pulak  kalau anak ramai.Tahun 1 sampai tahun 6..semua darjah ada wakil.Tu belum campur yang kembar.
Yang pastinya merancang tu penting lah.Kalau Nurse tu suruh telan pil..tu telan je lah..kalau miss....ehhhhmmm bapa  akan terlupa nama anak lagiiiiiiiii........
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

11 ulasan:

  1. 'Beranak memangsenang!'







    Bantahan yang arif!

    4 kali ckLah meneran tauuuu!

    :D

  1. lynna heejuzz berkata...:

    hahaha.. teringat zaman saya kecik2 dulu.. arwah abah lupa nama saya masa nak tulis nama atas buku.. :)

  1. lynna heejuzz berkata...:

    lupa nak bagitau, saya tak boleh jerit2 kat shoutbox encik.. xtau nape.. dh refresh byk kali pun, xjadik jugak.. :)

  1. Cik Mimie berkata...:

    hehehehe...klaka pun ade..

    cm abah Cik Mimie dolue..tau nama mimi je, nma pnjg x ingt..adess!!

  1. zulkbo berkata...:

    salam..
    alahai ko ke tu Zul
    dah berapa bini ko..
    sampai nama nak pun lupa
    nih..?he he..

  1. abadi romeo berkata...:

    @ckLah@xiiinam
    aku lari jauh2 ..tak sanggup tengok org beranak..huhuhuhu..buasir..wooooo

    @ckLah@xiiinam
    kan betul..dia tak ingat...anak ramai la tu..tak pun nama awak panjang sangat...
    shout mic tu trouble kut..pening aku camne nak buat..aku rasa pakai yg trial je...expired..

    @Cik Mimie
    ini betoool2..bukan main mainn..isssshh...

    @zulkbo
    salam..bini sorang jew..anak tu cukup pakai jew..
    aku cerita orang lain yg lupa ...bukan aku...

  1. he3..salam ziarah..adik saya dulu siap tulis nama penuh and nama kelas kat atas kertas bila abah nak gi amek report card...mujur saya tak..rezeki anak sulong kot he3..yang bawah2 tak leh ingat dah :D

  1. abadi romeo berkata...:

    untung jadi anak sulong...abah mudah ingat...

  1. pheww! APE ke sengal la bpak xigt nme anak..
    tu da ramai sgt la kot huhu.
    yup betul gak..rzeki mmg xleh tolak...tp rancang la patut2 ikut kestabilan ekonomi kuage.


    p/s : jgn da tua, anak lupa bpak dah lerr...huhu

  1. abadi romeo berkata...:

    @KOS
    kebarangkalian bapa lupa nama anak jarang berlaku tapi kalau anak tak ingat mak bapak ramai...
    tak percaya pergi tengok kat rumah orang tua...sape yang hantar...anak sendiri la...

  1. Tanpa Nama berkata...:

    Superb post but I was wondering if you could write a litte more on this
    topic? I'd be very grateful if you could elaborate a little bit further. Thanks!

    Feel free to visit my website - hardwood floors
    My web page: http://cecececi.tumblr.com/

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...