Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN 17.3 juta saman tidak dijelas akan disenaraihitamkan | abadi romeo

Followers

17.3 juta saman tidak dijelas akan disenaraihitamkan

Selasa, 1 Mac 2011

01/03/2011 5:43pm

KUALA LUMPUR 1 Mac – Sebanyak 17.3 juta saman yang gagal dijelaskan oleh pesalah lalu lintas akan disenaraihitamkan bermula hari ini.
Langkah menyenaraihitamkan kesemua jumlah saman itu dibuat berikutan kegagalan pesalah trafik menyelesaikan saman mereka selepas tempoh yang ditetapkan sejak Ogos tahun lalu berakhir semalam.
Ketua Trafik Pasukan Bukit Aman, Datuk Abdul Aziz Yusof bagaimanapun berkata, daripada 49.4 juta jumlah saman yang dikeluarkan itu, sebanyak 31.9 juta saman telah dibayar oleh para pengguna.
“Bagi pengguna lalu lintas yang masih belum menjelaskan saman tertunggak bagi semua kesalahan, mereka akan disenarai hitam bermula hari ini.

“Pengguna yang enggan membayar saman tertunggak selepas tarikh semalam perlu bersedia menerima implikasi jika disenarai hitam,” katanya pada satu sidang akhbar di sini hari ini.
Rabu lalu, Ketua Pengarah JPJ, Datuk Solah Mat Hassan berkata, lebih 18 juta saman tertunggak dicatatkan oleh tiga agensi penguat kuasa kesalahan lalu lintas iaitu Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), polis dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dalam tempoh 2000 hingga 2009.
Daripada sejumlah saman itu, 15.6 juta daripadanya merupakan saman polis, 1.8 juta saman DBKL dan kira-kira 606,800 lagi saman JPJ.
Solah berkata, semua pesalah trafik yang menerima saman daripada JPJ dan polis mesti menyelesaikan saman mereka selewat-lewatnya 28 Februari ini atau nama mereka disenaraihitamkan.
Statistik menunjukkan hanya 113,447 saman polis dan 1,227 saman JPJ dijelaskan dalam tempoh 11 Februari hingga 17 Februari, walaupun pemandu terbabit berdepan risiko disenaraihitam.
Selain itu, Abdul Aziz menambah, sepanjang tempoh pembayaran saman sebelum disenarai hitamkan yang diumumkan kerajaan Ogos lalu, sebanyak 5.5 juta saman telah dijelaskan oleh pengguna lalu lintas.
Katanya, daripada jumlah itu, 1.5 juta saman diselesaikan pada minggu terakhir tempoh tersebut iaitu minggu lalu. - Sumber Utusan Online

P/S : Jangan ada nama aku sudahlah..aku pun tak sempat nak check lagi..busy sangat2...
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

7 ulasan:

  1. ckLah berkata...:

    Boleh buat kos bina jambatan tu....

  1. zulkbo berkata...:

    salam..
    hitam itu menawan
    okey jugak kan?
    better dari berbelang kuning
    he he...

  1. relevan berkata...:

    kot nanti ada offer lagi..pas tu offer lagi..dan offer lagi..bayar saman macam jualan murah..haha!

  1. Abhamz berkata...:

    salam, habislah....dah terlepas masa.

  1. abadi romeo berkata...:

    @ckLah ~ kalau semua menjaga Amanah masing2,buat jambatan tu celah gigi je..

    @zulkbo ~ kalau semua hitam boleh jadi orang minyak

    @Miecyber~ bibir tersenyum,hati menangis

  1. abadi romeo berkata...:

    @ relevan ~ biasa lah macam main tarik tali..kalau tangkap semua,mana nak muat lokap

    @Abhamz ~ jangan risau..mesti ada extend punya

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...