Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Bill Gates Profil,Kekayaan dan Fakta | abadi romeo

Followers

Bill Gates Profil,Kekayaan dan Fakta

Selasa, 21 Jun 2011


Siapa yang tidak kenal dengan Bill Gates..jadi ada baiknya kita melihat dan mengetahui kehidupan beliau kalaupun tidak sebagai sumber inspirasi,ianya sebagai menambah ilmu pengetahuan sebagai antara manusia yang mempunyai pengaruh yang besar dalam kehidupan manusia.William Henry Gates III atau lebih dikenal dengan nama Bill Gates dilahirkan pada 28 Oktober 1955, di Seattle, Washington. Bill Gates adalah adalah anak kedua dari tiga bersaudara. Ayahnya William Henry Gates adalah seorang peguam perniagaan yang punya perniagaan di kota. Sedangkan ibunya Mary Maxwell seorang pegawai First Interstate Bank, Pacific Northwest Bell dan anggota Tingkat Nasional United Way.


Bill seorang anak yang cerdas, tetapi dia terlalu penuh semangat dan cenderung sering mengalami kesulitan di sekolah. Ketika dia berumur sebelas tahun, orang tuanya memutuskan untuk membuat perubahan pada dirinya dan mengirimnya ke Lakeside School, sebuah sekolah asas yang terkenal khusus bagi anak laki-laki. Di Lakeside itulah pada tahun 1968 Bill Gates untuk pertama kalinya diperkenalkan dengan dunia komputer, dalam bentuk mesin teletype yang dihubungkan dengan telifon ke sebuah komputer pembagian waktu.Dia dengan cepat menguasai BASIC, sebuah bahasa program komputer, dan bersama dengan para hacker yang belajar sendiri di Lakeside, dia menghabiskankan waktu berjam-jam menulis program, melakukan permainan, dan secara umum mempelajari banyak hal tentang komputer. “Dia adalah seorang eksentrik,” sebagaimana salah seorang guru memberikan Gates jolokan itu. Bill Gates menempuh kuliah di Harvard University di Cambridge mulai tahun 1975. Di sana ia bertemu dengan Paul Allen sewaktu sekolah bersama-sama. Bersama Paul Allen, Bill Gates terus mengembangkan bakatnya di bidang program komputer. Namun, Bill gates memutuskan keluar (drop out) untuk menyumbangkan waktunya ke Microsoft.

Latar Belakang PekerjaanMelalui usaha kerasnya, perniagaan yang ia dirikan yang bernama Microsoft Corporation menjadi sukses dan Bill Gates melambung menjadi seorang jutawan. Di tahun 1990 Bill Gates berjaya merealisasikan sistem operasi yang sangat berjaya di pasaran dunia. Namun, Bill Gates juga mendapat reputasi yang tidak baik dalam kariernya. Tidak hanya satu kali, bahkan Bill Gates melakukan beberapa kali kesalahan dalam perniagaan perangkat awalnya. Di tahun 1990 Bill Gates mendapat tuntutan dari Jabatann Keadilan Amerika Syarikat dengan dakwaan Gates telah melakukan monopoli terhadap perusahaan-perusahaan kecil. Dan sekali lagi Bill Gates terjerat oleh undang-undang perniagaan Amerika Syarikat pada tahun 1999. Pada tahun 2000, Bill gates mengundurkan diri dari jabatannya sebagai Ketua Pegawai Eksekutif dan ia memilih kembali ke profesion lamanya yang ia cintai yaitu di perniagaannya sendiri, Microsoft Corp. Dan pada awal tahun 2008, Bill Gates memutuskan untuk mengundurkan diri dari managment Microsoft dan mennumpukan diri pada kerja kedermawanan melalui yayasan sosial yang didirikannya, yaitu Bill & Melinda Gates Foundation.
Kehidupan PribadiDalam kehidupan peribadinya, Gates menikah dengan Melinda French pada 1 Januari 1994. Mereka mempunyai tiga orang anak, Jennifer Katherine Gates (1996), Rory John Gates (1999) dan Phoebe Adele gates (2002). Dengan istterinya, Bill Gates telah mendirikan Bill & Melinda Gates Foundation, yang merupakan sebuah Yayasan Sosial yang memperhatikan penderitaan AIDS, biasiswa bagi universiti-universiti dan keprihatinan pada dunia ketiga. Para pengkritik mengatakan ini merupakan pembuktian terhadap kemarahan banyak orang tentang amalan monopoli, adikuasa perusahaannya dan beberapa kejahatan yang telah ia lakukan, tetapi beberapa orang yang dekat dengan Bill Gates berkata bahwa ia memang telah lama merancang untuk menyumbangkan sebagian besar hartanya. Di tahun 1999 akhbar Washington Post memberitakan bahwa "Gates telah menyatakan bahwa dia memutuskan untuk menyumbangkan $5 million kepada organisasi mereka. Hal itu tentu tidak mengherankan karena menurut kajian Majalah Forbes, Bill Gates selalu menjadi orang terkaya di dunia berturut-turut selama tahun 1996 – 2004 dengan jumlah $ 90 Millionr. Dengan perjuangan dan tekad yang keras kini Bill Gates telah menggapai cita-citanya. Untuk mencapai kejayaan memang diperlukan pengorbanan dan perjuangan yang berat, namun usaha keras dan sikap pantang menyerah Bill Gates telah membuahkan hasil yang dapat ia nikmati saat ini.

FAKTA FAKTA KEKAYAAN BILL GATES

1. Manusia kedua terkaya di dunia dengan anggaran kekayaan $56 Billion.Bill Gates menghasilkan US$250 setiap saat, itu sekitar US$20 juta sehari dan

2. Jika dia tercici wang US$1.000, dia tidak perlu bersusah payah untuk mengambilnya kembali kerana dalam masa 4 saat, dia sudah memperoleh penghasilan dalam jumlah yang sama.

3. Hutang nasional Amerika sekitar US$5,62 trilyun, jika Bill Gates akan membayar sendiri hutang itu, dia akan melunaskannya dalam waktu kurang dari 10 tahun.

4. Dia dapat menyumbangkan US$15 kepada semua orang di dunia tapi tetap dapat mempunyai baki US$5 juta sebagai wang sakunya.


5. Michael Jordan adalah atlit yg dibayar paling mahal di Amerika. Jika dia tidak makan dan minum dan tetap membiarkan penghasilannya kekal dalam setahun sejumlah US$30 juta, dia tetap harus menunggu sampai 277 tahun agar setanding Bill Gates sekarang.

6. Jika Bill Gates adalah sebuah negara, dia akan menjadi negara terkaya didunia nombor ke 37 atau jadi perusahaan Amerika terbesar nombor 13, bahkan melebihi IBM.

7. Jika semua wang Bill Gates ditukarkan ke dalam pecahan US$1, kita dapat menyusunnya menjadi jalan dari bumi ke bulan, 14 kali pergi balik. Tapi jalan itu harus dibuat non stop selama 1.400 tahun dan menggunakan total 713 buah pesawat Boeing 747 untuk mengangkut semua wang itu.

8. Bill Gates sekarang berumur 40 tahun. Jika kita diandaikan dia dapat hidup 35 tahun lagi maka dia harus membelanjakan US$6,78 juta per hari untuk menghabiskan semua wangnya sebelum dia pergi ke mati.

9. Tapi! Jika pemakai Microsoft Windows dapat menuntut  US$1 untuk setiap kali komputernya "hang" kerana Microsoft Windows, Bill Gates akan segera bangkrap dalam waktu 3 tahun!


Marilah kita tengok rumahnya yang di  Washington.




Ruang tamu yang mempunyai akuarium besar yang sanggup memelihara ikan paus.
Inilah gambar pemilik rumah ini, Bill Gates.




P/S :Kalau aku jadi Bill Gate aku pelihara Godzillaa..hehehe...

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

15 ulasan:

  1. SRenungan berkata...:

    mmang kaya bebenor bill gates ni..

  1. zulkbo berkata...:

    salam..
    ermmm..kaya gila nih
    1% derma kat aku dah la..
    :D

  1. Guru berkata...:

    godzilla tak cantik kalau letak di ruang tamu, cuba letak harimau bintang dan harimau belang.... lebih ceria! :)

  1. Ken Wooi berkata...:

    dia sekarang berumur 40 tahun ke?
    bukan dah lebih 50 tahun?

  1. sampai mati la tak terlawan dengannya...sebab cukup dapat gaji - habis guna - tak bertambah2 !

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
  1. Tanpa Nama berkata...:

    Kan best jdi anak dye.. -.-

  1. Tanpa Nama berkata...:

    Your very best bet is always to imagine about what your aiming to accomplish irrespective of
    whether it be fat reduction, setting up muscle, or basically firming up, then
    establish from there what dumbbell established suits you greatest.



    my blog post :: click the next site

  1. Tanpa Nama berkata...:

    These equipment arrive with warranties and also you could even
    purchase them on the internet.

    Also visit my web site Get More Information

  1. Tanpa Nama berkata...:

    The exam subjects with this study were being women ages 21 as a result of 28.



    Stop by my page ... bowflex selecttech 552 dumbbells used

  1. Tanpa Nama berkata...:

    The most recent Greatest and Xtreme sequence are trying to generate
    the treadmills even more user pleasant, but the amount can be much better.


    My weblog; Report abuse

  1. Tanpa Nama berkata...:

    Some of the concerns you need to address are the longevity of
    your device, normal exercise periods, and its compatibility with supplementary equipment.



    My web-site; Highly recommended Website

  1. Tanpa Nama berkata...:

    Having said that, in order to accelerate or preserve your weight reduction,
    it's also advisable to burn up far more calories.

    My web page :: adjustable weights

  1. PERUNDING USAHAWAN berkata...:

    Kita boleh berjaya jika kita boleh berfikir ke depan.
    selarikan ape yg kita cakap dengan perbuatan ..

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...