Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Lelaki Maskulin ,Bau Ketiak Pun Kena Jaga Bro.... | abadi romeo

Followers

Lelaki Maskulin ,Bau Ketiak Pun Kena Jaga Bro....

Jumaat, 16 September 2011

Happy to smell good: But many men shun deodorant and many other beauty products

Sebenarnyanya ramai lelaki sebenarnya tak perasan memakai dedorant tu penting juga bagi menjaga penampilan apatah lagi jika anda selalu terlibat dengan aktiviti di luar dan sentiasa berada di khalayak.Pernah kah anda berada di dalam koc komuter,LRT,dalam lif dan persekitaran tertutup yang berhawa dingin.Selalunya keadaan persekitaran udara adalah terkawal sewaktu ramai orang berpusu-pusu nak ke tempat kerja.Aroma dari pelbagai bentuk ramuan menerjah ke serombong hidung namun kedaan sebaliknya akanberlaku bila waktu balik kerja.


Maklum lah setelah penat bekerja maka tindakbalas kimia kat badan terutamanya dibahagian ketiak tu menghasilkan bau yang kurang enak..Babak bergayut di koc LRT atau di dalam bus meruapakan adengan paling kejam terhadap lubang hidung kita...Melayu kita biasalah..lubang hidung memang kebanyakannya macam pelepah kelapa..kembang.




Bau bacin,hapak,masam.sweat sour atau tiga rasa mulalah menerjah masok tak hengat-hengat.Kalau mula-mula terserempak dalam  bus atau LRT tu putik cinta mula mekar di hati seraya berkata :

"adeeeeesss...encem  la balak ni..macam Aqasha"

Namun segalanya mungkin berubah dan di sertakan dengan maki hamun bila jejaka di sebelah anda itu mengangkatkan ketiaknya dan melepaskan bau bacin dia sebagai tanda perkenalan abadi.Dalam hati sigadis mungkin berkata,

"harap muka je encem..bau kambing pun lebih wangi dari dia" 

Pun begitu tidak difaikan masih ada yang perempuan berfikiran,


"apa ada pada bau ketiak ,yang penting kocek penuh,tak kesah pun.....biar derita menahan sebak di serobong hidung yang macam kapal tapi duit dia penuh satu kapal.."

Satu kajian yang di lakukan oleh  SPA Future Thinking ke atas 1000 responden lelaki  mendapati:-
  • 79% lelaki menggunakan shampo
  • 79% lelaki menggunakan deodorant atau body spray
  • 71% lelaki menggunakan shower gel
  • 62% lelaki menggunakan aftershave dan cologne
Keputusan itu menunjukkan sebilangan besar masih mengutamakan kebersihan kerana ia membentuk keyakinan diri dan boleh membantu mereka untuk maju di dalam kehidupan.

Walaupun kajian itu dijalankan di UK namun tabiat manusia selalunya tidak jauh berbeza cuma kalau kat Afrika tu aku rasa lain sikit sebab aku ada pengalaman duduk di sebelah negro ni..bau dia ..kuuuuusss semangat...ekzoz hidung aku terus tersumbat..3 hari 3 malam aku selsema kena virus entah apa entah..kalau tak percaya tanya student UIA..mereka banyak kawan dengan negro...bukanlah aku ni perkauman sangat.Tak kiralah apa warna kulit ,Mat Saleh pun kalau jenis ketiak berbau tak nak pakai deodorant munkin baunya lebih power rangger.jadi kesimpulannya...aku bagi nasihatlah bagi lelaki-lelaki yang bujang terutamanya....awasi ketiak anda kerana ketiak mu..ketiak mu jua tapi bau itu milik bersama..

P/S:Ketiak aku tu tak de lah wangi sangat tapi ada identiti tersendiri.Tak percaya korang boleh tanya Lisa Suriani...kalau 1000 lelaki berbaris,walaupun dengan mata tertutup atau di malam gelap gulita,dia masih dapat mencari dimana aku berada kerana aroma aku memang menikam tajam ,menyelinap masok ke ekzoz hidungnya
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

12 ulasan:

  1. relevan berkata...:

    Terbaek untuk ketiak .. haha!

  1. ozzy berkata...:

    Aku tak pernah sapu bedak atau pakai deodoran & juga x pernah cukur cuma gunting sejak bujang dulu lagi..kalau sapu bedak kws tu akan jadi gelap

  1. Tanpa Nama berkata...:

    keh keh keh sensitip tul bau ketiak ni..
    tula kebersihan diri perlu dijaga..ye dak..

    abu
    http://ashgive.blogspot.com/

  1. Miecyber berkata...:

    Takder pakai mender mender pun...

  1. Abhamz berkata...:

    salam, ketika solat berjamaah lagi penting jaga bau ketiak sbb boleh ganggu jamaah yg lain.

  1. saya suka bau lelaki yang wangi ;)
    sebab saya dikelilingi adik beradik lelaki yang ramai so dah biasa sangat bau lelaki yg wangi. tapi memang problem kalau ada bau yg busuk. kalau boleh lelaki pakailah deodoren eh...

  1. tips berkata...:

    bau mulut pon kena jaga. Sekian.

    *teringat pulak own previous entry 'Abang Busuk'..

  1. Tanpa Nama berkata...:

    Today there is still plenty of activity in all the area mines.
    Now repeat the process by mining and dropping
    simultaneously. Gold is a platinum widely adorned and also highly valued globally.

  1. Tanpa Nama berkata...:

    Here’s what your property ads in newspapers must have in order
    to get the best offer. Include the locality Most realtors,
    property brokers and owners miss out on this when placing ads in newspapers
    for selling or leasing their properties. This is where the online
    websites play quite a vital role. The newspaper editors, editors who have
    long had to respect the wishes of the Pakistani
    authorities, have been quick to realize the potential of the Internet.
    Lap books are another tool a teacher can use to help students create booklets that
    they will want to keep and review.

    Feel free to surf to my web-site ... egyptian newspapers

  1. Tanpa Nama berkata...:

    Step Three Coat your hair Comb your hair into small sections.

    3  Coconut oil: To have a beautiful, shiny hair and stimulate
    hair growth, give yourself a scalp massage with warm coconut oil once a week.
    Deemark herbal hair care oil have been traditionally used to treat irritated stressed scalp,
    reduce effect of aging on hair shape and growth, combat seborrhea and
    alopecia. This is why many salon stylists always recommend a hot oil treatment for hair.

    The herbal solution is said to be a natural one,
    but, this does not necessarily indicate that it is more effective
    than other available procedures.

    My blog; hairstyles with bangs

  1. Tanpa Nama berkata...:

    Instead, put grass clippings to use as mulch for your garden.
    Owning a regular lawn mower does not mean you have to give up on mulching your yard; you just have to be willing
    to do some work. When ordering mulch, find out what the delivery
    cost is and compare it between companies before ordering.

  1. Tanpa Nama berkata...:

    It is widespread thing to encounter some sorts
    of illnesses within our life, but the factor
    is it really is uncommon to meet the proper treatment
    as soon as. When a patient comes to me with symptoms
    of this disorder, I do not respond with mind-dulling medications
    or invasive techniques. Also like many single parents, Sebastiao is hoping to share the bills with her former spouse.
    If you suspect that your method has become infected there are a
    number of points you can do yourself to try to get
    rid of the offending application. o - Strike a equilibrium between viewing 2-4 patients per hour.


    Also visit my blog post: Virginia snakeroot

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...