Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Mat Saleh Makan Rendang,Melayu Berebut Kerusi Di KFC Dan McDonald | abadi romeo

Followers

Mat Saleh Makan Rendang,Melayu Berebut Kerusi Di KFC Dan McDonald

Jumaat, 9 September 2011

Segmen Seram Komedi aku kali ini bukanlah nak menandingi Hantu Bonceng,alah...Ahmad Idham apalah sangat...tahi lalat kat pipi aku lagi besar dari tahi lalat dia.

Apakah yang menyeramkan aku...

babak 1(seram)
Hari raya Aidilfitri baru-baru ni aku berkunjung la ke restoran makanan segera.Bukan lah aku kebulur sangat nak makan KFC atau Mc D atau Pizza Hut cuma selera anak-anak kena ikut.Maklumlah budak-budak ni kalau musim raya..diaorang boleh jadi jutawan segera kalau hari raya tu jatuh 200 hari dalam setahun..mana taknya ang pow raya hasil dari ziarah rumah ke rumah memang lumayan bagi manusia yang tidak bekerja.nasib baik setahun sekali je..bila dah jadi jutawan maka selera mereka bertukar menjadi selera jutawan juga.Rendang dan ketupat buat-buat tak nampak.
Apa yang mengezootkan aku hampir kesemuanya "full house",letih juga aku berdiri menunggu sehingga aku terlibat dalah aksi pertarungan rebut kerusi.Aaron Aziz dalam KL Gangster tu tak ganas...aku tunjuk parut kat perut aku yang tujuh inci,habis semuanya ketepi dan bagi aku duduk.Belum aku bercakap lagi..mau kosong KFC tu.

babak 2(komedi)

seperti di petik dalam laporan BERNAMA sebuah syarikat perusahaan makanan yang berasal dari Malaysia, Dewina Food Industries Sdn Bhd telah memasarkan produknya ke pasaran Eropah  dengan memasuki pasaran Belanda melalui  Jenama  'Brahim's .Menurut Agen Pelaburan Luar Negeri,Agnes Seah,Dewina menjadikan Belanda sebagai Belanda sebagai hub makanan halal bagi menembusi pasaran Eropah.Dengan Populusi 30 juta orang Muslim di Eropah dan 1 juta Muslim di Belanda,Dewina menjangkakan ia juga mampu menarik minant non muslim menikmati keenakan rendang . 

Rendang yang dijual berasaskan dari daging lembu pilihan--tanpa lemak, tak bertulang dan diadun dengan berbagai rempah-rempah, seperti santan, bawang, lengkuas, sireh, halia, asam, daun kunyit. "Hidangan ini memiliki kuah superlazat yang sedap dimakan dengan nasi atau roti."

Rendang buatan Malaysia ini juga mudah disiapkan. "Buka bungkus luarnya, lalu taruh bekas berisi rendang di air panas selama tiga minit. Kemudian, buka bungkusnya, dan terus di hidangkan."

P/S :Kita kat Malaysia sampai tak muat kedai nak mencekik makanan Mat Saleh sedang kan Mat Saleh makan rendang macam makan maggie mee.Tentu laris dan aku dapat rasakan kita patut ubah tabiat tu atau memang kita dah buang tabiat..







Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

4 ulasan:

  1. zulkbo berkata...:

    salam..
    aku kalau ke KFC suka
    bungkus je..sekarang ni
    ayam KFC aku perhatikan
    byak yang masih berbulu
    di goreng sekali..adeh

  1. Unknown berkata...:

    salam, sejak tengok bebebudak staff kfc buat kerja tak senonoh dkt you tube...hilang selera nak mkn kfc.

  1. ozzy berkata...:

    Salam Zul..

    Aku pun bukan penggemar KFC atau MCD..apapun mcm tulah masing2 nak ubah selera sebab dah selalu makan makanan yg sama kot cuma kita kdg2 terlebih2 agungkan produk org lain.

  1. Qaseh Dalia berkata...:

    kfc tak sedap ! time malas2 je pergi kfc heee rendang tu sedap makan gan ketupat or lemang pehh ..

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...