Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Muda-Muda Dah Sakit Jantung..?Cepat-cepat lah Kahwin... | abadi romeo

Followers

Muda-Muda Dah Sakit Jantung..?Cepat-cepat lah Kahwin...

Rabu, 28 September 2011
 
Ramai yang masih membujang memiliki pelbagai alasan mengapa mereka masih kekal solo dan menganggap perkahwinan akan menimbulkan masalah dari segi mental dan fizikal.Walaau apapun alasannya perkahwinan juga sebenarnya banyak membantu taraf kesihatan.Dan bagi mereka yang susah berkahwin,ada juga yang mengamalkan perancang keluarga dengan alasan masih belum bersedia ..mungkin juga bagi mereka mempunyai anak beerti akan menambah tanggungan dan boleh menyebabkan kepala mereka pusing.

Namun ada berita baik kepada bapa yang masih belum mempunyai anak kerana kajian terbaharu menunjukkan dengan mempunyai anak bapa mampu mengurangkan risiko sakit jantung sehingga 20%.

Satu kajian selama sedekad terhadap135,000 lelaki yang tidak memnpunyai anak mempunyai risiko yang lebih tinggi mati akibat penyakit jantung .Penyelidik Amerika Syarikat berkata, ia menimbulkan kemungkinan bahawa kemandulan boleh menjadi potensi tanda amaran awal masalah jantung masa depan.

'Ada bukti baru muncul mencadangkan kemandulan yang mungkin menjadi tingkap ke dalam masalah kesihatan kemudian hari seorang lelaki, "kata pemimpin kajian Dr Michael Eisenberg Universiti Stanford di California.Berdasarkan kajian terhadap lelaki berusia 50 tahun ke atas untuk satu dekat,mereka telah diasingkan samada bujang dan mempunyai anak manakala yang mempunyai masalah kesihatan seperti strok dan sakit jantung diasingkan.

Sepanjang tempoh 10 tahun susulan, kira-kira 10 peratus orang-orang mati, dan satu daripada setiap lima kematian ini adalah dari penyakit jantung.Apabila melihat status ibu bapa orang-orang ini, para peserta tidak mempunyai anak dalam kajian ini mempunyai kira-kira risiko penyakit jantung 17 peratus lebih tinggi daripada lelaki yang mempunyai anak.

P/S :Termenung seketika..memanglah ajal maut ditangan tuhan tetapi pengetahuan tentang kesihatan mungkin boleh membantu kita mencegah risiko yang boleh kita elakkan.Ada orang kata mempunyai anak menyebabkan kaum bapa selalu susah hati memikirkan perihal anak-anakyang kadangkala  menyebabkan otak bapa semakin semak.Tapi anak juga mamnpu membuat bapa tersenyum sendirian...apa lagi..kalau bujang tu..cepat-cepat kahwin..jangan tunggu lama-lama.
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...