Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Isteri tak suka nama suami... | abadi romeo

Followers

Isteri tak suka nama suami...

Khamis, 13 Januari 2011
Perkahwinan di Jepun

Lain padang..lain belalang..negara dan budaya yang berbeza mengamalkan
nama berbeza mengikut tradisi dan undang2 setempat .Di Jepun seorang isteri
Kyoko Tsukamoto,75 tahun membawa kesnya ke mahkamah supaya mengistiharkan
yang dia boleh membuang nama suaminyanya.Di Jepun ,setelah melangsungkan perkahwinan
isteri perlu meletakkan nama suami dihadapan."saya masih menyintai suami saya dan isu mengenai Tsukamoto
adalah isu yang berbeza"ujar bekas pesara guru.Perdebatan penggunan nama asal kelahiran dan nama
selepas kawin hangat diperkatakan kerana isteri menggunakan nama asal ditempat kerja sebalikknya
menggunakan nama rasmi perkahwinan untuk sebarang urusan rasmi."saya pikir saya boleh
menggunakan nama suami tetapi ada perasaan yg saya seperti rasa kehilangan
sesuatu didalam diri.."ujar Tsukamoto.

Perkahwinan Melayu


Bagi masarakat Melayu di Malaysia tak perlulah pulak tukar nama
bila nak mendaftar perkahwinan.Janggal rasanya ....atau sebenarnya isteri memang tak
mahu letak nama suami dihadapan.Aku rasa pun memang patut letakkan nama suami sebgai
tanda kasih isteri kepada suami.Kata sehidup semati..masa bercinta..tukar nama apa lah sangat.
Kalau yang tak mahu letak nama suami...tentu ada sebab..aku rasa mungkin isteri rasa tak selesa ditempat
kerja takut kantoi pulak dah bersuami.Kalau nak ikut Islam pun nama tak perlukan bin atau binti.
Cuba kita letak nama suami kat depan atau belakang...suami mesti rasa begitu
dihargai...eeeehmmm..alahai...





Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

3 ulasan:

  1. shah87 berkata...:

    hehehehehe..
    mcm2 skrg..

  1. zulkbo berkata...:

    salam..
    kan senang jadi orang islam
    sampai ke bila ber bin dan binti
    ayah..tak payah nak berebut.
    ye dok?Islam itu adil!!!!

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...