Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Musim Sukan pun bermula..... | abadi romeo

Followers

Musim Sukan pun bermula.....

Jumaat, 21 Januari 2011


Semalam masa sewaktu sedang menunggang motosikal
aku terpandang sekumpulan kanak2 sekolah yg sedang berlari
merentas desa....dari raut wajah mereka memang nampak wajah
keletihan..mungkin di paksa berlari walaupun sebenarnya mereka bukan
lah yg meminati sukan. Nampak macam tak ikhlas berlari..banyak yg memegang dan seakan2 memicit perut seperti menahan kesakitan..
kejang agaknya...mahu tak mahu kene berlari kerana
semua murid lain berlari...
Dalam sebulan dua ni..penuh lah dengan aktiviti sukan..bermula
dengan merentas desa dan acara sukan yg lain dan dijangka tamat
pada bulan Mac di peringkat sekolah..kalau daerah atau negeri aku tak pasti.
Aktiviti begini sebenarnya bagus untuk kesihatan dan kecergasan.
Kalau badan tak cergas macammana otak boleh cergas.
Teringat aku masa zaman kegemilangan aku kat sekolah dulu.
Bukanlah nak bangga diri..tapi aku ni tergolong dalam golongan atlit
juga cuma tak lah se glamoor RabuanPit atau Otto Boldon,Merentas
desa memang dah jadi makanan aku.Tiap tahun..muka aku je la..yg ambil hadiah..paling koman pun no 3..cuma aku kadangkala rasa
bersukan berlebihan tak boleh juga sebab masa
terbuang begitu banyak dan ketinggalan
banyak pelajaran.
Bila waktu siang hari dah bersukan....masa belajar di malam
hari terpaksalah dikorbankan

 
Rumah Hijau Johan Keseluruhan
 Lepas ni ada sukan olahraga pula..tahun lepas rumah Hijau Johan.
Buat pertama kali rumah Hijau sapu habis semua kategori...yang menariknya
ibu bapa turut sama terlibat dalam menjayakan sukan sekolah
dalam kategori menghias rumah sukan.Siap angkat pasu bunga dari rumah..
batang buluh dekat dua lori..dan macam Nursery pokok bunga
aku tengok..apapun..tahniah kerana menang dan harap2
tahun ini menang lagi selaku Johan 2011..

Seisi bergaya selepas penat bertukang rumah..
 Penglibatan ibubapa dalam aktiviti sekolah adalah 
salah satu elemen penting intitusi pendidikan yang tidak hanya
mengharapkan kebergantungan kepada guru dalam menjalankan aktiviti
sekolah.Anak2 pastinya berasa di hargai bila melihat kehadiran ibubapa
melihat mereka berpanas dan kepenatan berlari semata2 untuk menjadi
juara di hati ibubapa dan guru. 
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

8 ulasan:

  1. zulkbo berkata...:

    salam..
    BERITA SUKAN TERKINI
    di bawakan secara langsung
    di Abadi Romeo..he he

  1. abadi romeo berkata...:

    @ zulkbo

    BERITA SUKAN TERKINI...NAIK BAS MINI..MINUM AIR SARSI

  1. ozzy berkata...:

    assalam zul..

    Teringat zaman sukan waktu sekolah dulu & acara merentas desa ni pun memang menyeronokkan sebab dpt berkumpul beramai2..

    p/s-redah ladang kelapa sawit..yg x tahan bila musim hujan habis kasut berkarat

  1. abadi romeo berkata...:

    @ozzy
    tak boleh lupa merentas Desa SMKJ2..aku 'mengelat"
    naik motor member separuh jalan..lepas tu baru lari..dapat gak aku nombor 2..hehehehe

    @ Miecyber
    "where there is a will....there is a way...."

  1. Pink Ants berkata...:

    Merentas desa...acara yang sokmo saya tunggu2 sbb dpt bersiar2 lihat pemandangan alam n akhirnya dpt naik kereta cikgu sbb dah jauh tertinggal berbatu2....

  1. abadi romeo berkata...:

    @Pink Ants
    Aku ingat Pink Ants boleh merayap je..merentas desa pun boleh..kelazzzz...tuuu....haruss...

  1. Idalara berkata...:

    anak yg bungsu @ Abdullah Zaki walaupun kecil dn pengidap asthma..aktif sukan..kerap dapat no teratas merentas desa..lumba lari pun mst dpt pingat..thn lepas wakil sekolah dlm aca bolek sepak..kdg2 aku pun mcm tk percaya..

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...