Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Kenapa perempuan lebih mudah tertidur... | abadi romeo

Followers

Kenapa perempuan lebih mudah tertidur...

Khamis, 27 Januari 2011


Berdasarkan hasil kajian tersebut,78% perempuan
mengalami skala keletihan lebih 2-3 ganda berbanding lelaki.Keadaan
ini meyebabkan perempuan mudah tertidur."Perempuan memiliki kehidupan
yang sibuk dan tidak mempunyai masa yang cukup untuk tidur,oleh sebab itu
apabila menonton TV dengan berbaring di sofa yang nyaman akan
mendorong mereka untuk mudah tertidur"ujar psikology 
Janet Kenedy seperti disiarkan dari Askmen
Rabu 26/01/2011.

Selain itu kajian juga menunjukkan  sekitar 14% siaran
TV lebih menarik perhatian lelaki berbanding perempuan misalnya
adengan memberahikan aktress perempuan seksi yg memiliki
buah dada yg menarik dan mempamirkan bahagian
paha dan keatas.Peranan perempuan di dalam
film yg kurang menarik membuatkan golongan
itu sendiri malas dan tidak mahu
menonton.

Antara faktor lain ialah kandungan alkohol
didalam tubuh waniata lebih mempengaruhi wanita berbanding
lelaki jika mereka mengambil alkohol pada masa yang sama.Keadaan ini
akan menyebabkan wanita lebih mudah tertidur berbanding lelaki.


P/S : Aku rasa kajian ini terlepas pandang atau terlupa faktor mulut 

        perempuan yang penat membebel menjadi faktor kenapa mereka    
           mudah tertidur berbanding lelaki.Sila KLIC

        untuk melihat faktor tersebut.       

SUMBER :DETIK COM                  
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

12 ulasan:

  1. owh cmtu kew huhu ok2
    tanx for sharing ;)

  1. ozzy berkata...:

    salam..

    Fakta yang last sekali tu mcm x puas hati lagi tu pasal membebel hehe..

  1. Cempakamelati berkata...:

    Ada ke patut kata pasal perempuan penat membebel membuatkan perempuan mudah tidur.

  1. y-A-n-A berkata...:

    amboi.. siap tambah maklumat sendiri..

  1. ckLah@xiiinam berkata...:

    Bantahan yang Arif!




    .....boleh bantahkan? Hahaha

  1. Iza berkata...:

    Salam....

    Pompuan jgk yg kena, mana aci, tak adil ni. Pompuan penat buat kerja rumah, jaga anak, itu yg lrtih dan tertidur.
    Tapi kalau lelaki tidur, payah nak bangun melainkan emergency...

    Teratak Usang

  1. abadi romeo berkata...:

    @ CahayaCintaIlahi
    you are most welcome

    @ ozzy
    salam...sekadar meluah apa yag terpendam..simpan dalam hati pun tak untung..kalau simpan duit dalam bank ada lah untung.

    @ cempakamelati -mahu tak penat..dar subuh ke malam...kapalterbang pun tahu berhenti..

  1. abadi romeo berkata...:

    @ y-A-n-A
    pengalaman lebih mahal harganya dari gelang emas
    hingga ke siku

    @ ckLah@xiiinam
    bantahan di tolak..tak relevan..

    @ Iza
    bukan niat nak mengena..tapi sebab aku selalu terkena.Apapun sebenarnya..aku sayang kan semua
    perempuan kat dunia ni..

  1. zulkbo berkata...:

    salam..
    ha ha..belum habis
    lagi kes bebel ko zul?
    moga tabah bro...asam
    garam berumah tangga..

  1. Cikgu Nurin berkata...:

    Haippp...tk setuju pompuan kuat membebel. Pompuan cuma bersuara untuk minta perhatian, pertolongan, tentulah membebel,bila balik kerja tengok kain pelikat dok bergulung kat tepi bakul kain kotor. Belum yang lain lain tu...hissshhh marah ni,marah...

  1. abadi romeo berkata...:

    @ zulkbo

    kalau boleh tak nak makan asam dan garam...madu wokay le...

    @ Cikgu Nurin
    membebel la tu...namanya online bebel.....

  1. PeRmAtA bIrU berkata...:

    hahah.. kelakar la.. tapi memang pon.. kalo tengok tv sambil berbaring ats sofa.. membantu untuk tertidur dengan nyenyaknya.. bila bangun masuk bilik dah x jadi tdo..hehheeh...nampak beno bzkan?? time tgk tv je leh rehat..huhu..

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...