Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Aksi Ngeri,Don't Try This At Home | abadi romeo

Followers

Aksi Ngeri,Don't Try This At Home

Sabtu, 8 Oktober 2011

Oooowwh...Jangan tiru aksi ini dirumah...minta tolong la bebanyak fasal ini hanyalah satu paparan untuk menggambarkan keunikan manusia dalam upacara ritual keagamaan.Kalau diikut logik akal manusia..memang ianya diluar kebiasaan dimana tubuh manusia dah macam tak berharga lagi sebab cucuk sana sini.Mungkin ramai yang tertanya-tanya dan soalan pertama..tak sakit ke..?Tak dapat lah aku nak menolong sabab aku sendiri nak tanya soalan yang sama kalau jumpa manusia yang lakukan macam ni.

Sebenarnya aksi sebegini merpakan ritual keagamaan yang diamalkan oleh masyarakat Cina di Thailand sempena Phuket Vegetarian Festival dibandar ini semenjak tahun 1925 dengan mencucuk wajah mereka dengan pelbagai alat seperti lidi,pisau,gerudi payung dan variasi model seperti helicopter sebagai upacara tahunan menyucikan diri.Bagi menyertai pesta ini peserta terpaksa melalui beberapa peraturan ketat seperti menjauhi makan daging,seks dan alkohol serta sentiasa dalam keadaan bersih dan memakai baju bewarna putih.Orang yang sedang berkabung,wanita yang sedang datang haid serta hamil dilarang menghadiri pesta tersebut.















Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

3 ulasan:

  1. ♕ Mr.IX ♂ berkata...:

    ngeri siott!! bukan jer kat umah..memang takkan tiru di mana2 ni....!

    blog~blog~ blogwalking sana-sini!! (≧◡≦)
    ≧^◡^≦ check out my Latest Entry :
    *Anak Melayu Pertama Pensyarah Oxford
    *Cari Jodoh Versi English I No Can Do

  1. hoho.... gamba last tu mata terbeliak la haha... badan penuh tu mesti gengster siam tu pakai pedang hehe... :p jom jalan-jalan di sini ye :) http://lepaksonline.blogspot.com/

  1. fadh leyanie berkata...:

    bagi mereka mungkin dapat masuk syurga lepas buat perkara ngeri tu..sakit woo

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...