Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Mangsa Serangan Chimpanzi Jalani Pemindahan Muka | abadi romeo

Followers

Mangsa Serangan Chimpanzi Jalani Pemindahan Muka

Jumaat, 28 Oktober 2011

Charla Nash,55 tahun seorang ibu tunggal yang nyaris maut akibat serangan cimpanzi peliharaan bossnya,Travis,telah selamat menjalani pembedahan pemindahan muka.Kejadian malang yang berlaku dua tahun lalu yang hampir meragut nyawanya,namun mukanya mengalami kecederaan terok akibat amukan cimpanzi betina yang berusia 14 tahun.Pembedahan di lakukan awal tahun ini memakan masa 20 jam untuk menukar wajahya kepada muka baru.Beliau telah ditemubual oleh sebuah rancangan dokumentari 
Extraordinary People dan ditayangkan di Chanel 5 Britain berkata'

" 'Ramai orang memberitahu saya kelihatan cantik dan tidak memberitahu saya sebelum ini.Saya tidak sabar, sekarang OK dan saya tidak perlu bimbang wajah saya akan menakut-nakutkan orang lain.



Gambar kiri Charla Nash sebelum kejadian dan gambar kanan  3 bulan selepas kejadian

Serangan itu telah menyebabkannya buta tetapi ahli keluarga cuba membantunya melupakan kenangan pahit itu.Beliau bagaimanapun merasakan kekecewaannya kerana pembedahan tangannya tidak berjaya tetapi dia merasa yakin bahawa masih ada harapan untuk pulih suatu hari nanti.Mproses pemulihan Ms Nash mungkin memakan masa bertahun-tahun dan sentiasa perlu mengambil ubat-ubatan.Bohdan Pormahac,salah seorang doktornya memberitahu,

"dia akan pulih secara beransur-ansur dan memakan masa sembilan bulan hingga setahun jika dia boleh mengawal senyuman".

Walaupun trauma itu, Miss Nash masih bertekad untuk menjalani kehidupan normal kembali.
Dia berkata"pada mula-mulanya saya sentiasa bertanya..mengapa harus saya,tetapi seluruh kehidupan pastinya tidak mudah tetapi saya tidak pernah berputus asa.
Satu pasukan lebih daripada 30 pakar bedah, jururawat dan pakar bius di Brigham danHospital Wanita di Boston, yang diketuai oleh Dr Bohdan Pomanhac,dengan cermat dan teliti membina semula mukanya.
Mereka memelihara rahsia tarikh untuk melindungi privasi Cik Nash.
Mereka mengambil kulit penderma, otot pendasar, saraf dan lelangit atas dan dipindahkan seluruh muka tengkorak Cik Nash.
Tangan terpaksa dibuang selepas Cik Nash mengalami komplikasi yang teruk, termasuk kegagalan buah pinggang dan radang paru-paru, 
Miss Nash telah menyembunyikan mukanya dari khalayak ramai untuk hampir dua tahun.
Dia berani mendedahkan kecacatan yang dialaminya dalam satu temu bual dengan Oprah Winfrey hanya beberapa bulan selepas serangan.

Wajah Baru yang penuh dengan harapan Charla Nash

P/S: Aku ingat cimpanzi tu tengah kemaruk nak berlaki tu..kalau dapat carikan dia pasangan takde lah dia mengamuk tak tentu pasal....hehehe...aku agak je...
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

4 ulasan:

  1. Dwen Rasid berkata...:

    whoooooo.... dengan cimpaze ke?

    teruk gila mukanya jd mcm tu....

    -->>Jom Singgah Ke Laman Forum Terhangat

  1. Abhamz berkata...:

    salam, sungguh mengharukan...malang sungguh boss punya pasal yg minat pelihara binatang buas, anak buah jadi mangsa...bela je kucing kan senang.

  1. Adean berkata...:

    woooooo......jge3..jgn caye sangat dengan cimpaze ni.

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...