Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Wanita Buta Selepas Ambil Pil Perancang Keluarga Kemukan Saman | abadi romeo

Followers

Wanita Buta Selepas Ambil Pil Perancang Keluarga Kemukan Saman

Ahad, 16 Oktober 2011

Seorang wanita,Carissa Ubersox 24 telah mengemukakan saman terhadap sebuah syarikat pengeluar ubat perancang keluarga apabila koma di hospital,3 bulan selepas mengamalkannya.Beliau yang juga seorang jururawat pediatrik dari Madison,Wisconsin mendakwa tertarik menggunakan produk tersebut apabila terbaca iklan menarik dimana pengguna dapat mengelakkan kembung dan jerawat.Namun syarikat pengeluar menafikan kesan sampingan dan sengaja di perbesar-besarkan.

Puan Ubersox mula menggunakan ubat tersebut selepas dia melihat iklan komersial . berbunyi"Yaz,satu-satunya kawalan kelahiran  yang  terbukti untuk merawat gejala-gejala fizikal dan emosi prahaid yang  memberi kesan yang cukup teruk kepada kehidupan anda'
Tetapi tiga bulan kemudian pada bulan Februari 2008 kakinya mula sakit. Pada petang seterusnya dia dikejarkan ke hospital selepas dia sukar untuk bernafas.

Darah beku di bahagian kaki memasuki paru-parunya menyebabkan jantungnya gagal berfungsi dan koma di hospital selam kira-kira dua minggu.Apabial tersedar dari koma dia telah hilang penglihatan.Kebiasaannya dua dari 10,000 pengguna pil perancang akan mengalami masalah darah beku tetapii satu kajian bebas mendapati risiko dua hingga tiga kali ganda jika menggunakan YAZ.

P/S:Mungkin ini adalah kes terpencil tetapi wanita perlu mendapat pandangan doktor sebelum menggunakan apa-apa jenis ubat dan bukannya terpengaruh dengan iklan komersial.(Jangan syarikat YAZ saman aku lepas artikel ni kluar...aku edit artikel ni..huhuhuhu)

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 ulasan:

  1. iza berkata...:

    Assalam....
    bahaya jgk nih...

  1. Tanpa Nama berkata...:

    Confirm ke jenama yaz yg bahaya tu...

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...