Sumber : http://www.firdauskasim.com/2011/05/tips-seo-cara-pasang-meta-tag.html#ixzz1Zn2VpWeN Pengemis Paling Kaya Di Dunia,Tinggal di Apartment bernilai US 6.5 Juta | abadi romeo

Followers

Pengemis Paling Kaya Di Dunia,Tinggal di Apartment bernilai US 6.5 Juta

Jumaat, 14 Oktober 2011


Apa yang digambarkan sebagai pengemis ialah kehidupan yang sangat daif dan meminta-minta wang di jalananan,tinggal merempat dah jauh dari segal bentuk kemewahan.Namun masih ada jutawan kakir dikalangan mereka yang mampu memiliki kemewahan tetapi masih di gelar pengemis.Macamnana tu...

Seorang lelaki yang dikenali sebagai Prof Irwin Corey ,pelawak pelakon dan aktivis politik berhaluan kiri lebih selesa bersama walkernya dengan membawa bersama suratkhabar untuk diberikan secara percuma dan sevagai balasan meminta orang lain melakukan perubahan,wang tidak segala-galanya baginya kerana dia pernah melalui zaman kegemilangan di Broadway,teater dan television.Setaip hari sselama tujuh hari seminggu sejak 17 tahun yang lalu dia menjadikan Jalan Timur 35 Manhattan sebagai tempat dia mundar mandir.

Dengan rupa yang tidak terurus,kurus kering dia sebenarnya tinggal di sebua arpartment bernilai US3.5 juta ,berusia 97 tahun kadangakala mendermakan sehingga US 250 sehari kepada sebuah badan amal kebajikan untuk membellikan keperluan perubatan kepada kanak-kanak Cuba.

Sepanjang kerjayanya lapan dekad, beliau telah bekerja bersama-sama Jackie Gleason dan Woody Allen dan muncul dalam Ramcangan Late Night bersama David Letterman.
Malah dia masih melakukan perkara yang sama dan kerap, memberitahu New York Times bahawa dia terbang ke Chicago seminggu yang lalu melakukan show selama dua malam di sebuah kelab.

Memberikan suratkhabar sambil meminta derma dan kadangkala mencecah US100 sehari

Kediaman Mewah di kawasan bernilai tinggi di tengah-tengah Manhattan bernilai US3.5 juta

Kira duit,kadangakala mencecah US 250 sehari di  East 35th Manhattan


Bergambar bersama President Cuba Fidal Castro sambil menyerahkan hasil derma

Sedang mengira duit sebelum didermakan

P/S:Mengemis sambil menderma.. jarang anak Melayu berani melakukan kerjaya cam ni.Kalau ada pun ramai yang jadi 'jaga'parking haram..kalau tak bayar duit tayar motor pancit atau kereta kena calar.Pengemis tak ada standard.
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

7 ulasan:

  1. fairus berkata...:

    DAHSYAT TUL PENGEMIS NI...

  1. abadi romeo berkata...:

    @ZYASH-murah rezeki dia ni

  1. abadi romeo berkata...:

    @Fairus~dekat Malaysia pun ada juga pengemis yang mampu tidur di hotel..masih pandai berlakon

  1. Unknown berkata...:

    salam, mungkin ramai pengemis yg diluar sana senasib dgn Irwin ni....

  1. Nisa' berkata...:

    If only he was a Muslim, banyak pahala dia boleh dapat. Masha'Allah.

  1. Tanpa Nama berkata...:

    tak kira islam atau apa juga pahaman agama yg berbuat baik akan diberkati Allah

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...